گردشگری و توریسم

مدرسه های نیمه تمام جنوب بوشهر با همکاری وزارت نفت ساماندهی می شوند

مهراله رخشانی مهر پنجشنبه در نشست با مسئولان اجرایی شهرستان جم افزود: تلاش می شود با ترکیبی از اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت نفت هر چه سریع تر مشکلات پروژه های آموزشی نیمه تمام در جنوب استان بوشهر برطرف شود.

وی بیان کرد: بررسی های میدانی سه روز گذشته در استان بوشهر نشان می دهد با یک مدیریت بهینه و با استفاده از منابع موجود می توان بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام را تا پایان امسال به مرحله بهره برداری رساند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس افزود: پیش بینی می شود تخصیص اعتبار ما در سال جاری با توجه به وعده مسئولان مربوطه در سازمان برنامه و بودجه به ۵۲ درصد برسد که البته در بخشی از ردیف های بودجه امکان ابلاغ و تخصیص ۱۰۰ درصد هم وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر ببینیم استانی میل و رغبتی به اجرای تعهدات خود ندارد از سهم اعتبارات آنها کاسته و به استان های فعال اضافه می شود.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با کمک مسئولان اجرایی شهرستان ها و با نگاه به اولویت های سازمان برای تکمیل پروژه نیمه تمام به دنبال ساماندهی پروژه های مدرسه سازی در استان هستیم.

احمد مرادی افزود: با یک کار کارشناسی مشکلات موجود در نیازهای مدارس احصا و با توجه به منابع اعتباری به دنبال کاهش مشکلات در این بخش هستم.

نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مهاجر پذیربودن شهرستان های جنوبی استان بوشهر شاهد ورودی وسیعی به مدارس هستیم که با زیرساخت های آموزشی چندان سازگار نیست.

سکینه الماسی افزود: کمبود فضای آموزشی و تخریبی بودن بخشی از مدرسه های موجود به خصوص در جنوب استان بوشهر توجه به این بخش را دوچندان کرده است و نیاز است بازتعریف جدید برای ساخت و تجهیز مدارس انجام شود.

وی ادامه داد: البته با کمک وزارت نفت ۵۰ مدرسه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در حال ساخت است.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵