گردشگری و توریسم

تخصیص آب و حق‌آبه حق مسلم مردم لرستان است

به گزارش ایرنا محمدرضا ملکشاهی راد روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه خرم آباد اظهار داشت: در بخش حق‌آبه طی سال‌های گذشته در حق مردم لرستان اجحاف شده و برای اینکه به میانگین کشوری در زمینه تخصیص آب برسیم نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب هستیم.

وی گفت: در حال حاضر تنها ۴۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب استان است که بخشی از آن نیز در قالب سد ایوشان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: سد زیبامحمد ۲ بار کلنگ زنی شده اما هنوز کاری صورت نگرفته است و اگر روند به همین صورت ادامه یابد سد مخملکوه ۳۰ سال آینده افتتاح می شود.

وی بیان کرد: لرستان نیازمند نهضت اساسی در زمینه تخصیص آب است و این نهضت می تواند جریان سازی کند و باید وزیر دستور دهد تا طرح ها و سدهای مطالعه شده لرستان تخصیص اعتبار داشته باشند.

ملکشاهی راد اضافه کرد: تخصیص آب و حق‌آبه حق مسلم مردم لرستان است و مدیران در گذشته هم به دلیل ناتوانی در جذب اعتبارات سهمی در عقب ماندگی استان در حوزه آب دارند.

وی ادامه داد: غیر از کارشناسان وزارت نیرو که اقدام به تولید اطلاعات غلط در حوزه آب لرستان کردند، مدیران هم مقصر هستند.

وی گفت: ضروری است وزیر دستور بدهد طی سال آینده طرح ها و پروژه های مطالعه شده لرستان بودجه بیشتری بگیرند.

وی افزود: طی روزهای آینده مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور جلسه ای خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم حق آبه مردم را بگیریم.

۳۲۱۰/۷۲۷۳