گردشگری و توریسم

بانک سینا تسهیلات اشتغالزایی چهار طرح روستایی کردستان را پرداخت می کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، ابراهیم شریف پور خدر جلسه هماهنگی بررسی تسهیلات اشتغالزایی تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی، بنیاد علوی و بانک سینا اظهار داشت: این طرح ها شامل خوراک دام و طیور، خوراک آبزیان، بسته بندی خشکبار و حبوبات و سیلوی سی هزار تنی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در دستور کار بانک سینا قرار گرفته و تا پایان ماه جاری ابلاغ آن صادر میشود.

وی با بیان اینکە با افزایش تسهیلات پنج طرح نیز به عنوان متمم مورد موافقت قرار گرفتە است اضافە کرد: با درخواست چهار نفر از مجریان طرح‌ها کە بەدلیل شرایط رکود در بازار، خواستار افزایش دوران مشارکت و استمهال تسهیلات خود بودند موافقت شد.

سرپرست ادارە کل امور روستایی وشوراهای استانداری کردستان با اشارە بە اینکە طی ۱۰ جلسه کمیته اجرایی استان ،۲۹ طرح به بانک معرفی که از این تعداد تا حال ۲۱ طرح به مبلغ ۲۶۸ میلیارد ریال پذیرش و چهار طرح به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده است اظهار کرد: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها، برای ۲۳۲ نفر شغل ایجاد می شود.

شریف پور رویکرد تسهیلات را حمایت از طرح‌های اشتغالزای روستایی با اولویت صنایع تبدیلی کشاورزی، زنجیره های تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و حوزه گردشگری و اقامتی با هدف رفع محرومیت، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت در سطح روستاهای استان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حداکثر سود این تسهیلات ۱۲ درصد است که ۱۰ درصد سود بانکی آن به صورت یارانه ای تامین می شود.
پنج درصد از یارانه سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و پنج درصد نیز توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور تامین می شود که در نهایت این تسهیلات با نرخ تک رقمی به متقاضیان مناطق محروم و روستایی پرداخت شود.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
روستاهای استان کردستان دارای ۱۳۴ هزار خانوار است و ترکیب ۴۷۷ هزار نفری جمعیت آن شامل ۲۴۰ هزار نفر مرد و ۲۳۰ هزار نفر زن است و متوسط رشد سالانه جمعیت آن در مقایسه سرشماری های سال ۹۰ و ۹۵ منفی یک دهم است.
۳۰۳۴