گردشگری و توریسم

شرایط اقتصادی برای تولید و صادرات بهبود می یابد

حمید رضا متین شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از کسبه و بازاریان و تولیدکنندگان برتر اظهار داشت: دولت در راستای فرمایش های رهبر معظم انقلاب با هدف کمک به بخش تولید کشور تدابیری اندیشیده که شرایط برای فعالان اقتصادی بهبود می‌یابد.

وی نقل و انتقال و تبادلات پولی و مشکلات حمل و نقل کالا از خارج به داخل را موجب گرانی و شکل گرفتن جنگ نابرابر اقتصادی دانست که به شدت بخش صادرات و تامین مواد اولیه وارداتی صنایع و کارخانه را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: اگرچه تامین ارز با محدودیت‌های زیادی روبروست اما دولت با اعمال تغییراتی شرایط را بهبود می بخشد، هرچند به وضعیت عادی و نرمال نمی‌رسد اما این اقدامات می‌تواند کارساز باشد.

متین به استمرار حمایت و پشتیبانی دولت از تولید و صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان نداریم و با هماهنگی های صورت گرفته با هفت بانک عامل این مهم انجام می شود.

وی ادامه داد: تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی مشمول یارانه دولت می شوند و برای تسهیلات سرمایه درگردش هنوز تصمیم گیری نشده است.

رئیس سازمان صمت همدان اضافه کرد: تاکنون برای دریافت ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات متقاضی ثبت نام کرده است که با تخصیص اعتبار صاحبان این صنایع به بانکهای مورد نظر معرفی می شوند.

متین به فراوری و ایجاد ارزش افزود برای تولیدات استان تاکید کرد و افزود: محدودیت صادرات برخی محصولات کشاورزی موجب کاهش درآمدهای صادراتی استان شد اما در برخی کالاهای دیگر رشد بی نظیر را تجربه کردیم.

وی افزود: از سال گذشته به دلیل کاهش توان خرید مردم و گرانی چوب در زمینه صادرات محصولات چوبی شاهد کاهش بودیم اما در بخش مصنوعات چوبی رشد ۴۴ درصدی داشتیم که در کشور نظیر نداشت.

متین فعالان اقتصادی در بخش تولید، صادرات و خدمات را به صبوری دعوت کرد و از آنان خواست مانند گذشته شرایط سخت کشور را تحمل کرده و با اینکار دولت را یاری دهند تا دوباره به شکوفایی تولید برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به طرح احیا و بازگشت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمند به دستور استاندار همدان در سراسر استان در حال اجراست.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در این آیین به فعالیت ۱۸۳ اتحادیه صنفی و ۹ اتاق اصناف در استان اشاره کرد و افزود: اصناف دارای تشکیلات قانونی است و پا به پای دولت برای رفاه و آسایش مردم می کوشد.

حسین محرابی خواستار نگاه ویژه دولت به اصناف شد و خاطرنشان کرد: در شرایط نوسانات ارزی، بی ثباتی قیمت ها و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت نیازمند همکاری مالیات، تامین اجتماعی و شهرداری هستیم.

وی از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست به پاس قدردانی از صنوف مختلف یکی از معابر، خیابان ها و یا میادین را به نام اصناف نامگذاری کنند.

در این آیین در حدود یکصد نفر از حامیان اصناف، کسبه و بازاریان مردم دار و تولیدکنندگان برتر همدان با لوح سپاس تجلیل و قدردانی شدند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰