اماکن دیدنی ایران

تصاویر اولین مسافران ایرانی قطار تهران – وان پس از ورود به ترکیه / قطاری که پس از ۸ سال توقف دوباره راه‌اندازی شد


چارتر

قطار مسافربری تهران – وان پس از توقفی هشت ساله با ۷۹ مسافر صبح امروز به ایستگاه مذکور در ترکیه رسید.

چمدان: خبرگزاری آناتولی نوشت: فعالیت قطار مسافربری تهران-وان که به علت وقوع زلزله در این استان ترکیه در تاریخ ۲۳ اکتبر و ۹ نوامبر ۲۰۱۱ متوقف شده بود بار دیگر آغاز شد. این قطار دارای ظرفیت ۱۸۰ نفر است و دیروز با ۷۹ مسافر ساعت ۰۹:۳۰ از تهران پایتخت ایران حرکت کرد و صبح امروز پس از ۲۱ ساعت به ایستگاه وان در ترکیه رسید.

مهرداد ناصری مدیر بخش گردشگری شرکت راه‌آهن «راژا» ضمن ابراز خرسندی از آغاز مجدد فعالیت قطار تهران-وان گفت: برنامه حرکت این قطار دو بار در هفته است. این سفرها همچنین ادامه خواهد کرد. این بار با ۷۹ مسافر آمدیم، امیدواریم تعداد آنها افزایش یابد.

قطار تهران وان قطار تهران وان

وی اضافه کرد: با افزایش سفرها همکاری ترکیه و ایران نیز گسترش می‌یابد. درخواست زیادی برای آغاز این سفرها داشتیم. تقاضای سفر در تهران و استان‌های نزدیک آن بسیار بود. ما نیز به همین دلیل سفرهای موجود تبریز-وان را تغییر و به تهران-وان تبدیل کردیم. درخواست آنها را برآورده و با این شکل کمک به افزایش تعداد مسافران کردیم.

قطار تهران وان

مسافران ایرانی نیز ضمن تشکر بابت راه‌اندازی این قطار گفتند که سفر دلپذیری داشته‌اند. قطار مذکور امروز ساعت ۲۱:۰۰ از وان به سمت تهران حرکت خواهد کرد.

فعالیت قطار تبریز-وان در سال ۲۰۱۵ به علت حملات گروه تروریستی پ.ک.ک متوقف شد، اما سال گذشته مجددا آغاز به جابجایی مسافر کرد.