گردشگری و توریسم

شخصیت های لبنانی: فلسطین قابل خرید و فروش نیست

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، شیخ “عبدالامیر قبلان” رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، نشست بحرین به مثابه اسب تروا برای ورود رژیم غاصب صهیونیستی به درون امت عربی و اسلامی است تا مقدمات معامله ننگین فروش فلسطین به پایین ترین بها را فراهم کند.

وی تصریح کرد: توطئه گران و کسانی که در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل گام برداشته اند، فراموش کردند که فلسطین سرزمین مقدس و سرزمین انبیاء و غیر قابل خرید و فروش است.

شیخ قبلان تاکید کرد: هرگونه راه حل مساله فلسطین که در آن قدس پایتخت فلسطین نباشد و پیش از بازگشت پناهجویان فلسطینی به کشورشان صورت بگیرد، خیانت و سرقت حقوق و بی حرمتی به عزت شرافت ما است و عرب ها و مسلمانان باید وجدان خود را بیدار کرده و عزم خود را برای یاری رساندن به دین و ارزش های اخلاقی و انسانی جزم کنند.

“امیل لحود” رئیس جمهور پیشین لبنان نیز با صدور بیانه ای از قربانی کردن مجدد فلسطین توسط کسانی که انتظار می رود بیش از هر کس دیگری به فکر فلسطین و احقاق حقوق فلسطینی ها باشد، ابراز تاسف کرد.

وی کنفرانس منامه با عناوین توهمی را برای کسانی که مدعی ناسیونالیسم عربی و مدعی پرچمداری حقوق بشر و انسانیت هستند، شرم آور دانست.

لحود اظهار کرد، از لبنان که پیروزی هایی را علیه دشمنی اسرائیل و نابودی اشغالگری به ثمر رسانده است انتظار می رود موضعی متناسب با حجم و اندازه این نقشه و معامله قرن اتخاذ کند نه مواضع شخصی از سوی برخی مسئولان.

وی تاکید کرد: کسانی که راه حل را فقط در اعطای چک تبرئه اسرائیل از جنایت ها و اشغالگری می بینند، باید به سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بازگردند تا مطمئن شوند مثلث ارتش، ملت و مقاومت تنها کلید بازدارندگی در مقابل هر خطر و توطئه ای است.

همچنین شیخ “عبداللطیف دریان” مفتی لبنان تاکید کرد، وحدت دژ مستحکم در برابر طرح موسوم به معامله قرن است و فلسطین کالا نیست که خرید و فروش شود بلکه قضیه ای است که با بازگشت ملت فلسطین به سرزمین عربی اشغالی از سوی دشمن تجاوزگر قابل حل است.

وی اظهار کرد: به هر کسی که دنبال وسوسه کردن کشورهای عربی با میلیاردها دلار است، باید گفت: سرزمین عربی به ویژه فلسطین مبارک بوده و نمی توان ارزش آن را با پول تعیین کرد؛ اصالت، میراث، اخلاق و دین حکم می کند که در برابر اقداماتی که علیه ما صورت می گیرد قوی و سربلند و متحد باشیم.

دریان گفت: ما به وطن جایگزین رضایت نخواهیم داد و هیچکس نمی تواند این رویا را در سر بپروراند که فلسطینی ها در کشورهای مختلف دنیا ساکن خواهند شد بلکه آنان به فلسطین به پایتختی قدس بازخواهند گشت.