گردشگری و توریسم

تقاطع غیرهمسطح سنجان در انتظار تملک شهرداری اراک است

«احمد مرزبان» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری اراک تاکنون حدود ۸۰ درصد از تملک های مورد نیاز این طرح را انجام داده و پیش بینی شده ۲۰ درصد دیگر که شامل ۲ پلاک است به زودی انجام شود.

وی اظهار داشت: به منظور حذف یکی از نقاط پرحادثه استان، قرارداد ساخت این تقاطع با اعتبار ۱۰۲ میلیارد ریال سال ۹۳ منعقد شد و تاکنون پنج فونداسیون و چهار پایه این پل انجام شده و حدود ۱۰۰ متر از دیوار غربی رمپ شمالی نیز به اتمام رسیده است.

مرزبان افزود: برای عبور و مرور، کنترل و هدایت ترافیک محدوده کارگاه، کنارگذر سنجان نیز ساخته و آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح عمرانی سال گذشته از محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در نظر گرفته شده است.

مرزبان افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز امسال با سفر مقام عالی وزارت به استان برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: در صورتجلسه ای اسفندماه سال ۹۲ که توسط مسئولان وقت امضا شده کلیه جا به جایی تاسیسات اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، تملک محدود کارگاهی و هدایت ترافیک و ایمنی با شهرداری است و فقط عملیات ساخت پل با این اداره کل محول شده است.

مرزبان، همچنین از تعریض محور حدود ۲ متر در محدوده کارگاه به منظور تسهیل عبور و مرور و ایمنی بیشتر خبرداد و گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی مطالعات تغییر عرشه فلزی به بتنی با قابلیت سه خط عبور و کاهش ترافیک انجام شده است.

در منطقه سنجان کلانشهر اراک حدود ۲۰ هزار نفر و در منطقه قره کهریز شامل روستاهای ضامنجان، گوار، عقیل آباد، گلشن آباد،، قاسم آباد، چشمه پهن، گل تپه، ارکوین و شمس آباد حدود ۴۰ هزار نفر ساکن هستند.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏