گردشگری و توریسم

کارشناس اندیشکده مطالعات بحران: الگوی کره شمالی بر ایران بی تاثیر است

“ونسن ایفلینگ” درمصاحبه اختصاصی با شبکه خبری فرانسس ۲۴ گفت: تحولات هفته های اخیر به خوبی نشان داده است که مقامات آمریکایی به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیستند. در واقع باید همان مثال دو خودرو را مطرح کنم از روبروی با سرعت بسیار زیاد به یکدیگر نزدیک می شوند و در نهایت نخستین راننده خودرویی که بترسد و از مسیر کنار رود، بازی را باخته است. اما این بازی بسیار خطرناک است چرا که هر لحظه امکان داد هر دو راننده خودرو یک آن اشتباه کنند و کنار نکشند. آنوقت فاجعه ای پیش می آید که جبران آن بسیار سخت است. در این حالت بازیگرانی که در میدان هستند، شرایط سختی پیدا می کنند.

ایفلینگ در ادامه افزود: حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس در مقابل نظامیان ایران بسیار خطرناک است چرا که در این شرایط احتمال بروز یک اشتباه محاسباتی یا اشتباه در قضاوت و بروز یک فاجعه بزرگ وجود دارد. در واقع باید گفت روندی که روندی که در تقابل ایران و آمریکا شاهدیم، فضایی به شدن بحران زا و بالقوه خطرناک ایجاد می کند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال آغاز گفت و گوها میان ایران و آمریکا نیز گفت: از نظر من تئوری این گفت وگوها وجود دارد اما متاسفانه رئیس جمهوری آمریکا با اقدامات خود موضوع را بیش از پیش پیچیده و لاینحل می کند. ترامپ تصور می کند نسخه ای را که برای کره شمالی پیچیده و تا اندازه ای نیز جواب داده است، می تواند برای ایران نیز استفاده کند اما باید این حقیقت را پذیرفت که تفاوت زیادی میان تهران و پیونگ یانگ وجود دارد

این راهبرد که این احساس را به مخاطب بدهیم که در آستانه جنگ قرار داریم، با این هدف که طرف مقابل را به میز مذاکره بیاوریم، ممکن است هرگز به نتیجه مطلوب نائل نشویم.