گردشگری و توریسم

هیچ بهانه ای برای پرداخت نکردن تسهیلات پذیرفته نیست

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست کمیته راهبری مسکن محرومان در خراسان جنوبی افزود: ۲ هفته پیش تمامی هماهنگی‌ها با مدیران بانک‌ها صورت گرفته و مدیران بانک‌ها اگر با حقوق تضییع شده برخورد کردند حتماً هیچ‌گونه مسامحه ای صورت نگیرد.
وی ادامه داد: هرگونه مقاومت در شعب شهرستانی خارج از عرف است زیرا هر تصمیمی که گرفته شده بر اساس ضوابط و مقررات بوده و اجازه نمی‌دهیم هیچ دستگاهی تصمیم شخصی بگیرد.
میرجعفریان تصریح کرد: اگر قرار باشد مدیران بالادست تصمیم بگیرند و همان تصمیم در شهرستان‌ها وتو شود پس باید جلساتی هم با مدیران شهرستانی گرفته شود.
وی تاکید کرد: مدیران باید از این فرصت برای خدمتگزاری استفاده کنند و سرعت پذیرش پرونده‌ها در بانک‌ها تسریع شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با تحقق این امر اشتغال در استان پویا می‌شود گفت: ارتقای چرخه تولید کارگاه‌ها از مهمترین نتایج این روند است.

وی افزود: برای هفته آینده بنیاد مسکن و کمیته امداد پیگیری‌های لازم را برای جذب اعتبارات بیشتر انجام دهند و از ظرفیت بسیج سازندگی در ساخت مسکن محرومین به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده، فرصت صدور پروانه ساخت دارند بیان کرد: در صورتی که متقاضیان با مشکلی در این زمینه برخورد کردند دستگاه‌های مذکور باید پاسخگو باشند.

رونق تولید با ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: با اجرای ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومین ۶۰۰ میلیارد تومان پول نقد وارد استان می‌شود که ضمن تحول عظیم در بحث مسکن اشتغال و تولید رونق می‌یابد.
علی اصغر آسمانی مقدم افزود: ۴۲۱ روستا و ۱۴ شهر زیر ۲۵ هزار نفر برای جذب تسهیلات ویژه محرومان مورد شناسایی قرار گرفته که تاکنون چهار هزار و ۹۶۰ خانوار شناسایی و سه هزار و ۹۱۴ خانواده مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در همین ارتباط تاکنون برای ۲ هزار و ۶۸۳ خانوار پرونده‌ها تکمیل و ۹۱۱ متقاضی به بانک‌ها معرفی شده که ۲۷۳ فقره منجر به عقد قرار داد شده است.
آسمانی مقدم اظهار داشت: در هفته اخیر بانک‌ها همکاری خوبی داشتند و برای تسریع در امر کمیته ویژه ای در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و مسئولان شهرستانی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیشتر بانک‌ها همکاری لازم را داشته‌اند افزود: بر اساس گزارش‌ها بانک ملت و تجارت زیر بار سفته زنجیره‌ای در شهرستان نرفته‌اند که باید تعیین تکلیف شود و بانک مسکن بانک ۴۰۰ هزار تومان بابت هزینه بیمه و کارشناسی از متقاضی دریافت می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: کمیته امداد برای اجرای احداث سهمیه ۵ هزار واحد مسکونی خود نیاز به ابلاغ شیوع نامه متمرکز داشت که در ۲۸ خرداد شیوه نامه ابلاغ شد.

رضا سلم آبادی افزود: ۲۰ میلیارد تومان در مرحله اول سهم کمیته امداد است که هنوز تخصیص نیافته هرچند طبق تفاهم نامه بین امداد و برنامه بودجه سهم اول آورده برنامه و بودجه ۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) خراسان جنوبی گفت: ساخت مساکن را بر اساس سهمیه تیپ‌های نقشه بنیاد مسکن انجام خواهیم داد اما ۸۰۰ واحدی که در اولویت قرار گرفته مربوط به خانوارهای یتیم است که برای ساخت آن صدور پروانه ساختمانی شرط عمل است.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴