گردشگری و توریسم

مسئولان با رعایت فیلترهای حراستی و امنیتی منصوب شوند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در اسفرورین برگزار شد، با بیان اینکه رسالت ائمه جمعه در انتخابات بسیار حساس و سنگین است، تصریح کرد: ائمه جمعه نه می‌توانند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند و نه عضوی از ستادهای انتخاباتی شوند چون قرار است احکام و معیارهای دینی، قرآنی و دغدغه‌های رهبری را با مردم در میان بگذارند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حمایت‌های ائمه جمعه باید حمایت‌های معیاری و اصولی بوده و نگاه پدرانه در انتخابات داشته باشند و از ورود به موضع‌گیری‌های جانب دارانه پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حساسیت‌هایی که باید در موضوع حجاب و مسائل فرهنگی و سیاسی در خطبه‌ها بروز یابد، افزود: ما سرباز رهبری هستیم و باید دغدغه‌های خود را با دغدغه‌های رهبری هماهنگ کنیم.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری به شدت از مسائل اختلاف افکن و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی پرهیز داشته و نگاه پدرانه را از ائمه جمعه خواهان هستند و همه باید این اصول مورد نظر ایشان را با جدیت دنبال کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام میان مردم، اظهار داشت: همه وظیفه داریم در حفظ اتحاد و انسجام عموم مردم بکوشیم و از دو قطبی کردن جامعه پرهیز نمائیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان مبنی بر وجود مسائل قومی در قزوین، تصریح کرد: چنین ادعایی صحت ندارد و حتی جناح‌های سیاسی در پایبندی به ولایت فقیه و پایبندی به قانون اساسی جدی هستند، در غیر این صورت آنها را خارج از نظام می‌دانیم.

وی بیان کرد: مردم شریف شهرستان الوند در انسجام جمعیتی، حضور در نمازهای جمعه و جماعت و شرکت با شکوه در راهپیمایی‌ها با جدیت پای کار بوده و هستند و اختلافات و مسائل فرقه‌ای در این منطقه وجود ندارد.

دیدار نماینده ولی فقیه در استان با مادر شهیدان لطفعلی و علی عسگری در اسفرورین

آیت‌الله عابدینی در ادامه با مادر شهید لطفعلی عسگری و همسر شهید جاویدالاثر علی عسگری دیدار و گفت و گو کرد.

امام جمعه قزوین در این دیدار گفت: زمانی دشمنان مجلس ایران را به توپ می بستند اما امروز ایران به درجه ای از عزت و قدرتی رسیده است که چند کشور آن طرف‌تر جلسات دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهد و اینها به برکت خون شهدا به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: ایمان غیرت و تعهد شهدا را باید حفظ کنیم و نگذاریم دستخوش سودجویان و غرب‌زدگان شود.

۶۱۰۱