گردشگری و توریسم

ایران اسلامی با روحیه جهادی و وحدت از مشکلات عبور می کند

به گزارش ایرنا، «محمد باقر قالیباف» شامگاه جمعه در همایش گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در سالن ورزشی کوثر ساوه، افزود: ملت انقلابی و آگاه ایران برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب آماده است.

وی یادآور شد: شهید چمران و هم رزمانش با تفکر ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس ماندگار شدند و عزت آفرینی کردند و برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب نیز نیاز به توسعه روحیات و مجاهدت شخصیت‌های انقلابی از جمله شهید چمران است.

شهردار اسبق تهران اظهار داشت: شهید چمران با خلوص نیت و اعتقاد قلبی پای در راه مقاومت اسلامی گذاشت و به درجه رفیع شهادت رسید و توانست منشأ خدمات فراوان برای میهن، اسلام و الگویی ماندگار باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اتکا بر توان داخلی و میدان داری متعهدانه نسل جوان و غیرتمند است.

وی بیان کرد: توان دفاعی کشور مقتدرانه و افتخار آمیز است و دستاوردهای این حوزه نظیر سایر بخش‌ها حاصل اعتماد به نیروهای جوان و توان داخلی است که می‌تواند به عنوان الگویی در حوزه مدیریت و اقتصاد کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ایران هرگز در پی جنگ طلبی نیست اما هوشیارانه در برابر هر توطئه می‌ایستد و در جبهه اقتصادی نیز باید در سایه برنامه ریزی و حفظ اتحاد با تکیه به توان داخل دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

قالیباف اظهار داشت: افراد محتکر، دلالان و قاچاقچیان در عرصه اقتصاد کشور اختلال گر و خائن هستند که باید دستشان از اقتصاد کوتاه شود و با مدیریت جهادی بتوان راهبردهای برنامه پنج ساله کشور را با جدیت و بهره گیری حداکثری توان داخل تضمین کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی در اساس متعلق به مستضعفیا و محرومان است و هر مسئولی در هر جایگاه باید خادم مردم به ویژه این اقشار باشد.

در آئین گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران و برادر این شهید هم سخنرانی کرد.

شهرستان ساوه ۵۸۰ شهید، یک هزار و ۶۱۰ جانباز و ۸۸ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهید والامقام مصطفی چمران ساوه‌ای سال ۱۳۱١ در تهران متولد شد و در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه به درجه رفیع شهادت رسید.
/‏۶۰۱۳/‏۶۵۳۹