گردشگری و توریسم

حماس: بحرین نشست اقتصادی منامه را لغو کند

به گزارش پایگاه فلسطین الیوم، هنیه در نشستی با نمایندگان رسانه های خارجی گفت: نشست اقتصادی بحرین، بخشی از تلاش های آمریکا و اسرائیل برای نابود کردن آرمان ملی فلسطین است.

وی اضافه کرد: این نشست با ظاهری اقتصادی ولی محتوای سیاسی برگزار می شود و هدف آن محدودکردن خواسته های ملت فلسطین به امور اقتصادی است.

هنیه تصریح کرد: جنبش حماس نمی پذیرد که یک کشور عربی میزبان نشستی باشد که پلی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مسیری برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین است.

وی گفت: تقویت وحدت ملی، بازیابی اعتبار آرمان ملی فلسطین، شکستن محاصره نوار غزه، به شکست کشاندن توطئه های صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، پایان دادن به رنج هفت هزار اسیر فلسطینی و پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف از اهداف حماس است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: توافقاتی که با میانجیگری مصر و قطر با رژیم صهیونیستی شده بود در معرض نابودی است زیرا این رژیم به تعهدات خود پایبند نیست.

هنیه اضافه کرد: ما به این توافقات برای کاهش رنج های ساکنان غزه و تامین آزادی تحرک و زندگی عزتمندانه برای آنها پایبندیم.

وی گفت: دشمن اشغالگر همچنان اقدامی در راستای آزادی حرکت، افزایش مساحت صید انجام نداده و در مسیر اجرای طرح های برق، ساخت و ساز و مناطق صنعتی و ورود پول به نوار غزه سنگ اندازی می کند.

هنیه بیان کرد: جامعه جهانی از اینکه صهیونیست ها را به انجام تعهدات خود وادار کند ناتوان است و برخی از کشورها با سکوت خود، دشمن را به جنایت های بیشتر تشویق می کنند.

قرار است نشست اقتصادی بین المللی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) به دعوت آمریکا در منامه پایتخت بحرین با هدف جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و با ادعای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان برگزار شود.
گفته می‌شود در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی «معامله قرن» شرکت خواهند کرد.
«جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.