گردشگری و توریسم

۱۰۰ زن سرپرست خانوار در قزوین مشغول به کار می شوند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل کمیته امداد قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در گردهمایی آموزشی مجریان این طرح اشتغال افزود: این دستگاه برای هر مجری ماهانه ۱۰ میلیون ریال درآمد دارد که البته مددجو مختار است برای تأمین و فروش محصولات خود اقدام کرده و یا با شرکت معرفی شده قرارداد همکاری امضا کند.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح، تعداد ۲۰ دستگاه در شهر قزوین واگذار شده و اقبالیه، آبیک و البرز در مرحله بعدی مجریان طرح‌ها قرار دارند.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: دستگاه میوه خشک کن با قیمت ۱۱۷ میلیون ریال از یک شرکت دانش بنیان خریداری شده و تا مدت سه سال از طریق شرکت تولید کننده دارای ضمانت و خدمات پشتیبانی است.

این مسئول همچنین گفت: منابع مالی خرید این دستگاه‌ها از محل تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تأمین شده و هر مجری مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کند که قیمت دستگاه کسر شده و مابقی برای خرید مواد اولیه در اختیار مجری طرح قرار داده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تاکید کرد: برای آموزش و اجرای هرچه بهتر طرح، با یکی از فعالان این بخش تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده که بر این اساس، مجری طرف قرارداد، میوه و سبزی را ارزان‌تر از قیمت بازار خریداری کرده و در اختیار مجریان قرار می‌دهد و آنها پس از انجام عملیات خشک کردن، محصولات تولیدی را به همین شرکت تحویل می‌دهند.

دهقانی محمدآبادی تصریح کرد: در واقع با چنین فرایندی دیگر مددجویان برای تهیه مواد اولیه مانند سبزی و میوه و همچنین برای فروش محصولات با چالش مواجه نخواهند بود چون در این فرآیند شرکت مزبور نوع محصولات را تعیین کرده و با تضمین خرید محصولات آرامش خاطر را برای مددجو فراهم می‌کند.

وی نکته جالب توجه در این خصوص را صادرات محصولات عنوان کرد و گفت: شرکت طرف قرارداد کمیته امداد استان قزوین در فروش محصولات خشک شده علاوه بر بازار داخلی، در حوزه صادرات به کشورهای اروپایی نیز دارای تجربه بوده و در خصوص صادرات محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت استان نیز قول‌های مساعدی داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم با فراهم سازی زمینه‌های لازم برای درآمدزایی مددجویان به استقلال معیشتی آنها کمک کرده و زندگی رو به رشدی را برای مددجویان فراهم آوریم.

دهقانی محمدآبادی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار در میان مددجویان دارای شرایط خاصی هستند از همین منظر، تلاش برای اشتغال‌زایی آنها نیز تابع اقدامات خاصی است.

وی یادآور شد: علاوه بر اینکه تلاش می‌کنیم تا زن سرپرست خانوار با اشتغال ایجاد شده به درآمد کافی برسند، باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا فعالیت آنها آسیبی برای خانواده نداشته باشد، از این رو ایجاد مشاغل خانگی برای این منظور تدبیر شده است.

۹۹۲۵* ۶۱۰۱