گردشگری و توریسم

کشفیات مواد مخدر در نجف آباد ۲۵ درصد افزایش یافت

مجتبی راعی روز چهارشنبه درگفتگو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: با تلاش نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان و شناسایی افراد و خرده فروشان مواد مخدر در سه ماه اول سال جاری ۱۲۵ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
راعی یاآور شد: موقعیت شهرستان نجف آباد و قرار گرفتن درمسیر ترانزیتی چند استان باعث افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر شده و با هوشیاری و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و نظامی این شهرستان برای توزیع و عرضه کنندگان انواع مواد مخدر ناامن شده است.
وی افزود: هم اینک هفت مرکز ترک اعتیاد درسطح شهرستان فعالیت دارند که در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ معتاد به این مراکز مراجعه ودرجهت درمان آنها اقدام شده است.

فرماندار نجف آباد همچنین از افزایش برگزاری کلاس‌ها آموزشی درسطح شهر ستان خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی مبارزه با مواد مخدر و کمک به سلامت جامعه درسطح شهرستان و دانشگاه ها، مدارس، مهد های کودک و خانواده زندانیان برگزار شده وادامه خواهد داشت.

راعی اضافه کرد: مشارکت مردمی و پیشگیری در صدر برنامه‌های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قرار دارد و در این هفته برنامه‌هایی همچون اجرای نمایش خیابانی، اجرای نمایشگاه عکس و کتاب، توزیع بروشور و کتاب و مسابقات ورزش‌های بومی و محلی وسخنرانی درنماز جمعه برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دولت تدبیر و امید تقویت شده و حضور و مشارکت سمن‌ها و اجرای برنامه‌های نشاط آور و مفرح از دیگر اهداف است.
وی بر ضرورت گسترش نشاط و ورزش در سطح جامعه بویژه بانوان تاکید وگفت: دراین هفته با مشارکت مردم و سمن‌ها فضاهای سبز، پارک‌ها و طبیعت پاک سازی می‌شوند.

غ / ‏‬ ک / ‏‬ ۶۰۲۲