گردشگری و توریسم

هند با حضور ورزشکاران پاکستانی در این کشور موافقت کرد

روزنامه “تایمز او ایندیا” روز چهارشنبه در مطلبی نوشت تعهد هند به کمیته بین المللی المپیک به این معنی است که دهلی نو بار دیگر می‌تواند رویدادهای بزرگ ورزشی از جمله رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برگزار کند.

این تعهد همچنین سبب می‌شود تا ورزشکاران کشورهایی مانند پاکستان نیز بتوانند در رقابت‌های بین المللی ورزشی در هند شرکت کنند.

هم اکنون تیم ملی کریکت زنان پاکستان و همچنین تیم ملی تنیس روی میز این کشور برای حضور در مسابقات جهانی این دو رشته که قرار است در ماه آینده در هند برگزار شود، درخواست دریافت روادید کرده‌اند.

کمیته بین المللی المپیک پس از مخالفت هند با صدور روادید برای دو تیر انداز پاکستانی به همراه مربی آنها برای شرکت در جام جهانی تیراندازی در دهلی نو میزبانی هند در مسابقات بین المللی المپیک را به حالت تعلیق درآورد.

جام جهانی تیراندازی در ماه فوریه سال جاری در هند برگزار شد. این رخداد ورزشی با حمله تروریستی در کشمیر و کشته شدن ۴۱ سرباز هندی همزمان بود. هند، پاکستان را متهم به حمایت از عاملان این حمله تروریستی کرده است.

پیش از این نیز هند با صدور روادید برای یک ورزشکار زن اهل کوزوو مخالفت کرده بود زیرا دهلی نو کوزوو را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد.