گردشگری و توریسم

ستاد نانو خواستار تسریع در روند تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی شد

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ستاد نانو در نشست مشترک مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ضمن آشنایی مدیران مرکز ملی تایید صلاحیت با دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو، به طور خلاصه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو و استانداردسازی و اعطای گواهی محصولات فناوری نانو ارائه کردند.

در این نشست، «علی بیت‌اللهی» مدیر کارگروه امور بین‌الملل ستاد نانو با اشاره به تصویب و ابلاغ دستورالعمل اعطای مجوز استفاده از نشان نانو توسط سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، یکی از ارکان اصلی اجرای فرایند اعطای مجوز استفاده از نشان نانو هستند، امیدواریم با همکاری مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، فرایند تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی فناوری نانو هر چه سریع‌تر انجام شود.

در این نشست که با بازدید «علیرضا خاکی فیروز» رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت ایران از نمایشگاه محصولات فناوری نانو تولید کشور واقع در محل ستاد فناوری نانو و آشنایی با دستاوردها و محصولات کشور در حوزه فناوری نانو، همراه بود مقرر شد ستاد فناوری نانو و مرکز ملی تایید صلاحیت با مشخص کردن الزامات مورد نیاز، شیوه نامه اجرایی برای تایید صلاحیت شرکت‌های بازررسی حوزه فناوری نانو را تدوین کنند.

نشان نانو مجوزی است که به کالاهای مصرفی فناوری نانو پس از انجام آزمون‌ها و ارزیابی‌های لازم اعطا می‌شود، این نشان مصوب شورای عالی استاندارد است، اعطای نشان نانو به کالاهای فناوری نانو قرار است به زودی در کشور اجرایی شود.

درج نشان نانو بر روی یک کالا، بیانگر استفاده از فناوری نانو، بهبود خواص و تضمین کیفیت و ایمنی محصول خواهد بود و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده، یکی از ارکان اصلی در اعطای این نشان هستند.