گردشگری و توریسم

سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آوج نصرت اله علیرضایی روز دوشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی تحول آفرین و تأثیرگذار در همه عرصه‌های کشور است و ارتقای فرهنگ یک جامعه و عملی شدن توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای در گرو توجه و نگاه ویژه به این نهاد انسان ساز است.
وی افزود: اگر جامعه را یک ساختمان مانند کنیم که بر روی ستونهای مختلفی از جمله خانواده، دین، اقتصاد، سیاست بنا نهاده شده است، آموزش و پرورش یکی از ستونهای اصلی در هر جامعه‌ای است.
علیرضایی ادامه داد: اعتقاد برخی از متفکران و نظریه پردازان بر این است که با متحول شدن اقتصاد بسیاری از مشکلات جامعه نیز مرتفع خواهد شد ولی امروزه باید اذعان داشت که نقش فرهنگ در تغییر و تحول اجتماعی و تحقق توسعه از اقتصاد مهمتر و اثرگذارتر است.
علیرضایی گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ و آموزش نوعی سرمایه گذاری سودمند است ولی چون ثمره و نتیجه آن در جامعه در بلند مدت و طی چند نسل خود را نمایان می‌سازد، کمتر در این حوزه سرمایه گذاری جدی و اساسی صورت می‌گیرد.
وی نقش آموزش و پرورش را در تربیت نیروهای خلاق، متعهد، متخصص و قانونمند بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بهره مندی از فکر و ایده فرهنگیان و دانش آموزانی که با چنین خصوصیاتی در نهاد آموزش و پرورش تربیت یافته‌اند شهرستان آوج را در توسعه همه جانبه کمک خواهد کرد.

وی افزود: از مدیر آموزش و پرورش انتظار داریم با پیش بینی برنامه‌هایی در جهت تکریم فعالان حوزه فرهنگ اعم از دانش آموزان، معلمان و بازنشستگان این حوزه کوشا باشند.
علیرضایی بیان داشت: باید نگاه خیران را به حوزه فرهنگ و آموزش بیش از گذشته جلب کنیم تا گامی اساسی در جهت ارتقای شاخصهای آموزشی و فرهنگی شهرستان برداشته شود و ما آمادگی حمایت از این حوزه را داریم.

۶۱۰۱