گردشگری و توریسم

نویسنده یمنی: پایتخت های متجاوزان در تیر رس ارتش یمن قرار دارد

عنتر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۳۰۰ هدف حیاتی، راهبردی و تاسیسات زیربنایی کشورهای متجاوز در بانک اهداف نیروهای مسلح یمن قرار دارد.

وی اظهار داشت: در صورتی که به جنگ و تجاوز به کشوری عربی با ریشه تاریخی و تمدنی مانند یمن ادامه دهند، پشیمان می شوند زیرا غافلگیری های بیشتر و ویرانگری در انتظار آن هاست.

عنتر گفت: یمن با زشت ترین تجاوز در طول تاریخ از طریق استکبار جهانی و مزدوران صهیونیست، سعودی و اماراتی آن و ۱۷ کشور دیگر و با چراغ سبز واشنگتن روبرو است.

وی بیان کرد: ارتش و کمیته های مردمی در نخستین سال جنگ در حدود ۵۰ جبهه در همه استان های یمن می جنگیدند ولی توانستند مزدوران ریال سعودی را در همه جبهه ها و عمق خاک عربستان شکست دهند.

این پژوهشگر مسائل راهبردی یمن گفت: دو ماه پس از آغاز حمله به یمن، ائتلاف متجاوزان اعلام کرد که به اهداف خود دست یافته و موشک های یمن را نابود کرده اند ولی برکسی پوشیده نیست که آنها در طول پنج سال هیچ دستاورد نظامی، سیاسی و حتی رسانه ای نداشته اند.

عنتر با بیان اینکه اگر به اهدافشان دست پیدا کرده بودند جنگ را متوقف می کردند، اضافه کرد: تنها دستاورد این جنگ تخریب زیرساخت ها و کشتار زنان و کودکان یمن است که همه این جنایت ها ثبت شده و روزی سران کشورهای متجاوز به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه بین المللی محاکمه خواهند شد و این جنایت ها با گذشت زمان از یادها نخواهد رفت.

وی افزود: دلیل پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی بر مزدوران و متجاوزان این است که مجاهدان یمنی، براساس ایمان و عقیده خود، دفاع از کشور، ناموس، آزادگی و عزت را مقدس می دانند و امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده اند درحالی که مزدوران عربستان به خاطر پول کثیف می جنگند و قدرت خود را از عربستانی می گیرند که خود بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرده است.

عنتر گفت: برهمین اساس بزرگترین زرادخانه نظامی جهان و همه سلاح های ویرانگر و ممنوعه آمریکایی زیر گام های مجاهدان ارتش و کمیته های مردمی یمن پایمال شد.

وی درباره توسعه صنایع نظامی یمن نیز اظهار داشت: ملت یمن ناچار بود برای مقابله با این جنگ جهانی و بویژه مقابله با مزدوران استکبار در منطقه یعنی حاکمان نفتی عربستان و امارات به توسعه و تقویت موشک های خود و ساخت پهپاد اقدام کند زیرا مغزهای متحجر این بیابان نشین ها، غیر از زبان سلاح نمی داند.

نویسنده یمنی تصریح کرد: یمن ذخایر راهبردی خوبی از موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین دارد و اگر این جنگ ۱۰ سال نیز به طول انجامد، این ذخایر پایان نمی پذیرد.

عنتر اضافه کرد: یمن به چنین سلاح هایی نیاز داشت و دارد زیرا نیروهای مسلح یمن وارد جنگی برای آزادی و استقلال خود شده اند و این جنگ اردوگاه حق و باطل است و قطعاً حق پیروز خواهد شد.

وی افزود: ما سلاح های قدیمی و برخی موشک های روسی در اختیار داشتیم و این سامانه ها را برای رسیدن به ریاض و پس از ریاض بهینه سازی کردیم و سلاح هایی نیز با اندیشه و دستان یمنی تولید شد.

عنتر بیان کرد: تعجب می کنیم از کسانی که به توانایی ملت یمن شک دارند در حالی که سابقه و تمدن این ملت به ۶ هزار سال پیش از میلاد بازمی گردد، درحالی که همه سلاح های متجاوزان، آمریکایی و رژیم صهیونیستی است و حکام خائن کشورهای عربی خلیج فارس آن را از بزرگترین شرکت های اسلحه سازی دریافت می کنند.

وی گفت: بهینه سازی و توسعه سلاح یمنی ادامه دارد و ذخایر کنونی سلاح نیز پاسخگوی بیش از ۱۰ سال مقابله و جنگ است و همه افراد ملت یمن نیز براساس آداب و رسوم خود، مسلح هستند.

کارشناس و پژوهشگر مسائل راهبردی یمن افزود: پیام ارتش و کمیته های مردمی و ملت یمن به متجاوزان این است که دست از تجاوز بردارند ولی در صورتی که دشمن به تجاوز خود ادامه دهد، پاسخی ویرانگر و دردناک دریافت خواهد کرد.

عنتر اضافه کرد: در صورت ادامه جنگ، پایتخت همه کشورهای متجاوز، اهداف مشروع نیروهای مسلح یمن خواهد بود و آتش جنگ همه منطقه را فرا خواهد گرفت و این جنگ به سرنگونی حکام کشورهای عربی خلیج فارس منجر خواهد شد.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها سود برنده این جنگ هستند زیرا این جنگ را برای فروش سلاح بیشتر و باجگیری از این کشورها آغاز کرده اند.

عنتر تصریح کرد: این گاوهای شیرده، پس از خشک شدن شیرشان، سرنگون می شوند زیرا رژیم های ارثی و سرکوبگر و نقض کننده حقوق و آزادی ملت ها هستند و اندیشه تکفیری وهابی را به همه کشورها صادر می کنند.

وی افزود: برخی از کشورها پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه ابها و خط لوله نفتی عربستان، ملت یمن را محکوم کردند زیرا عربستان آنها و حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد و رژیم های عربی وابسته، الازهر، رسانه ها و نویسندگان را با دلارهای نفتی خریده و اینها از جنایت های وحشیانه متجاوزان و بمباران غیرنظامیان بیگناه و زنان و کودکان و سالخوردگان چشم پوشی می کنند.

عنتر گفت: تنها کشورهای محور مقاومت که مقابله با استکبار جهانی را وظیفه و آرمان خود می داند در کنار ملت یمن ایستاده اند زیرا یمن عضوی از این محور است و منطقه و جهان را تغییر خواهد داد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شدند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی رو به رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

شبک **۶۱۱۶** ۱۶۲۵