گردشگری و توریسم

جایگاه شیراز در جراحی جنین داخل رحم مادر بی نظیر است

دکتر مسعود امینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: انجام عمل جراحی جنین در رحم مادر که در این بیمارستان فوق تخصصی انجام می‌شود فقط در کشورهای معدودی از جمله آمریکا و اسپانیا انجام می‌گیرد و شهر شیراز از شهرهای ممتاز در حوزه پیشرفت‌های پزشکی در این عرصه است.

دکتر امینی با تشریح قابلیت‌ها و توانمندی‌های بهداشتی و درمانی در بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۷۰۰ هزار بیمار به صورت سرپایی یا بستری از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کرده و اکنون ۷۰ هزار عمل جراحی انجام شده است که برخی از آنها کم نظیر است.

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز اضافه کرد: با کمک خیرین و هزینه دریافتی از مردم خدمات خوبی در این بیمارستان در حد بیمارستان‌های خصوصی ارائه می‌شود و با وجود محدودیت‌ها و مسائل مالی کارهای فاخری در این بیمارستان انجام شده که جراحی داخلی رحمی نیز از جمله این اعمال جراحی است.

دکتر امینی با بیان اینکه از هر صد نفر از متقاضیان درمان ناباروری که به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند، نتیجه عمل جراحی ٣٠ مورد، موفقیت آمیز بوده گفت: ماهانه به طور میانگین هشت الی ۹ هزار بیمار برای امور درمانی به این بیمارستان مراجعه می کنند و هزار عمل جراحی نیز انجام می‌گیرد در حالی که فقط ۱۰۰ تخت در بیمارستان موجود است.

وی افزود: در بیمارستان مادر و کودک غدیر کار بر روی سلول‌های بنیادی در قالب خدمات درمانی نیز انجام می‌شود، فاز نخست این کارکرد در حیطه تصحیح ساییدگی مفصل زانو بر روی تعداد معدودی از بیماران انجام و مقالاتی نیز ارائه شد ه است.

۶۱۱۳