اماکن دیدنی ایران

جدول فهرست قیمت‌های جدید بلیت‌ قطار؛ مقایسه با نرخ‌های فعلی/قیمت‌ بلیت قطار به هواپیما نزدیک شد/۵ ستاره‌ها هم گران شدند


چارتر

قیمت بلیت قطار در مسیرهای ریلی کشور از ابتدای تابستان با افزایش بیش از ۲۲ درصدی به مسافران ارائه می‌شود.

چمدان: مدیران شرکت راه آهن هفته گذشته از افزایش قیمت بلیت قطار پس از تعطیلات عید فطر خبر داده بود. با باز شدن سامانه پیش فروش قطارهای تابستانی مشخص شد این افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال شده است.

بررسی افزایش قیمت بلیت قطار در مسیرها مخلف نشان می‌دهد در برخی مسیرها برخلاف اعلام راه آهن بیش از ۲۲ درصد افزایش قیمت صورت گرفته است.

هر چند عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعلام کرده است قیمت بلیط قطارهای ۵ ستاره بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و در چارچوب قیمت گذاری نرخ بلیط قرار ندارند مقایسه قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره نیز افزایش قابل توجه آنها را از تیر ماه نشان می‌دهد. به عنوان مثال قطار ۵ ستاره زندگی با شام ویژه از ۲۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان به ۳۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. حال باید دید قیمت این قطارها در فصل پاییز و زمستان که به طور حتم تقاضای کمتری نسبت به سفر وجود دارد به چه قیمتی عرضه می‌شوند.

قطارهای ۵ ستاره در مسیر مشهد با قیمت هواپیما در این مسیر تقریبا هم قیمت شده‌اند به طوری که در تیر ماه قیمت بلیت هواپیما از حداقل ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان شرکت زاگرس آغاز می‌شود و می‌توان بلیت ۳۲۵ هزار تومانی معراج، ۳۴۲ هزار و ۲۰۰ تومانی ساها یا ۳۹۵ هزار تومانی ایران ایرتور را خریداری کرد و در کمتر از یک ساعت و ۳۰ دقیقه به مشهد مقدس رسید.

همچنین در مسیر شیراز در حالی بلیت قطار به بیش از ۱۵۰ هزار تومان رسیده به طوری که بلیت قطار چهار ستاره سریر ۲۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان است که در ۱۷ تیر ماه می‌توان با ۲۰۹ هزار و ۴۰۰ تومان با ایران ایر در یک ساعت و ۳۰ دقیقه به شیراز رسید.

در ادامه لیست قیمت‌های جدید و قدیم قطارها را در مسیرهای پر رونق مشاهده کنید. نکته قابل توجه این است که در برخی ساعات نرخ قطارها کمی کاهش یا افزایش ممکن است داشته باشند.