گردشگری و توریسم

تمهیدات لازم برای پیشگیری از آتش سوزی مراتع گناوه انجام شود

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: در این ارتباط تمامی دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران همکاری و مشارکت مطلوبی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داشته باشند و در صورت نیاز، سریع نسبت به تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدام کنند.

وی اظهار داشت: شناسایی جنگل‌های دست کاشت و توسعه آن در همه فصول در دستور کار اداره منابع طبیعی قرار گیرد.

پاک نژاد گفت: یکی از دستگاه‌های امدادرسان در زمان بروز آتش سوزی، ایستگاه آتش نشانی شهر است و خروج آن از شهر باید با دستور فرماندار باشد اما بدلیل زمان بر بودن مکاتبه و امدادرسانی بموقع به آنان اجازه داده می‌شود در صورت هرگونه حادثه ازجمله آتش سوزی اعزام شوند.

فرماندار گناوه افزود: باتوجه به آتش سوزی چندین فروند شناور تجاری در بندرهای جنوب استان بوشهر، اداره بندر و دریانوردی برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری از هرگونه حادثه در محل استقرار شناورهای تجاری در گناوه و ریگ با همکاری لنجداران انجام دهد.

وی اظهار داشت: مصوب می‌شود اداره بندر و دریانوردی نظارت جدی بر کپسول‌های اطفای حریق شناورها بویژه در زمان تمدید پروانه داشته باشد و ممنوعیت استفاده از نگهداری بنزین، تجهیزات و موتورهای بنزینی و کپسول گاز در فضای سربسته در شناورها که یکی از عوامل آتش سوزی است را در دستور کار قرار دهد.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه در شناورها حداقل یک ملوان توانمند حضور داشته باشد و در صورت نیاز به تعمیرات به خارج از حوضچه هدایت شود.

فرماندار گناوه در ارتباط با وضعیت آب این شهرستان گفت: تامین آب شرب مردم در اولویت قرار دارد و از شهروندان انتظار داریم در فصل تابستان نسبت به مصرف بهینه اقدام و صرفه جویی کنند.

وی افزود: شهرداری‌های گناوه و ریگ برای آب رسانی فضای سبز، از مصرف آب شرب بجد پرهیز کنند و بر خانه باغ‌ها نیز نظارت شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در این شهرستان سه هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که هزینه‌های زیادی در این امر شده و باید همگان در نگهداری و مراقبت از آنها مشارکت کنند.

محمود حسنی افزود: باتوجه به بارش های بسیار خوب در سال زراعی و پوشش گیاهی انبوه احتمال وقوع آتش سوزی جنگل ها و مراتع در فصل تابستان وجود دارد.

وی گفت: در صورت وقوع آتش سوزی احتمالی این اداره به تنهایی قادر به مهار و اطفای حریق نیست و نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و همیاری مدیریت بحران است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۳