گردشگری و توریسم

انتظار شش ساله برای تکمیل تنها استخر شنا میامی

به گزارش ایرنا، این استخر به عنوان طرح مهم در حال ساخت این شهرستان در سال های گذشته بوده و بارها از سوی مسئولان بر اتمام آن تاکید شده و قول های بسیار در این زمینه داده شده است اما اتمام آن هم چنان در بلاتکلیفی به سر می برد.
در نشست های گوناگون همواره در مورد افتتاح این طرح صحبت می شود ولی هنوز افتتاح استخر در هاله ای از ابهام قرار دارد.
شهرستان میامی در شرق سمنان یکی از مناطق محروم استان است و جوانان این منطقه از امکانات تفریحی و ورزشی مناسب برخوردار نیستند.
ساخت این استخر را آموزش و پرورش آغاز کرد اما به خاطر مشکلات اعتباری نتوانست به اتمام برساند، به همین خاطر ۲ سال پیش سپاه پاسداران استان سمنان تکمیل آن را بر عهده گرفت.

برخی مردم میامی با نگرانی از طول گشیدن ساخت استخر میامی در ۶ سال گذشته معتقد هستند هر مدیری که به این شهرستان آمده قول تکمیل آن را به مردم داده، اما پس از ترک منطقه وعده‌ها فراموش شده است.

علی نوروزی یکی از جوانان میامی با بیان اینکه استخر شنا یکی از نیازهای ضروری محسوب می شود، به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از طرح ها پیشرفت مناسبی دارد ولی در این میان استخر میامی از توجه مسئولان استان دور مانده است.
یکی دیگر از جوانان میامی هم گفت: به دلیل نبود استخر هر روز تعداد قابل توجهی از جوانان این شهرستان برای انجام ورزش شنا با طی کردن حدود ۸۰ کیلومتر به شاهرود و بسطام سفر می کنند.
مرتضی اصغری توجه بیشتر مسئولان به این طرح را خواستار شد و اظهار داشت: تحقق مطالبه مردم و جوانان و سرعت بخشیدن به روند تکمیل استخر این شهرستان ضرورت دارد.
وی گفت: بیشتر اوقات برای رفت و آمد به شاهرود و استفاده از استخر شنا در این شهرستان مبالغ زیادی را هزینه می کنیم.

اصغری افزود: استفاده از امکانات ورزشی مانند استخر شنا بویژه در تابستان که علاقه مندان فراوان دارد، حق جوانان این شهرستان است اما از آن محروم هستند.

رضا آقایی از جوانان علاقه مند به رشته شنا در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نبود استخر شنا در این شهرستان باعث روی آوردن بسیاری از جوانان به شنا در سد و استخرها و بندهای آب کشاورزی می شود که علاوه بر تهدیدهای جانی، باعث شیوع انواع بیماری نیز خواهد شد.
وی گفت: تاکنون چند جوان در سال های گذشته در استخرهای کشاورزی غرق شده اند.
عباسعلی اصغری رئیس شورای اسلامی شهر میامی با تاکید بر اینکه استخر شنا برای مردم بویژه جوانان ضرورت دارد، به ایرنا گفت: ساخت استخر به یکی از دغدغه ها و نیازهای مردم تبدیل شده و از مسائل و مشکلات مهم این شهرستان است.
اصغری افزود: در چند سال گذشته ساخت و ساز این طرح در مراحل مختلف آغاز و پس از مدت کوتاهی تعطیل شده که مسئولان کمی اعتبار را علت این مساله اعلام می کنند.

وی تصریح کرد: ساخت این استخر از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما تکمیل آن نیازمند عزم جدی مسئولان است.

علی اکبر شهابی نیا مسئول معاونت مهندسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۹۷ تحویل سپاه شده است، در گفت وگو با ایرنا افزود: از زمان واگذاری تاکنون بسیاری از امور اجرایی استخر ازجمله سقف کاذب، تاسیسات و برخی موارد دیگر انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل کف استخر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا سه ماه آینده امور زیر ساختی طرح تکمیل می شود.
شهابی نیا افزود: خرید تجهیزات داخلی هم چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تخصیص آن تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

با گذشت حدود هشت سال از شهرستان شدن میامی هنوز بسیاری از امکانات و فضاهای ورزشی در شهر و برخی روستاهای بزرگ این شهرستان ساخته نشده است.
زمین چمن، احداث استخر دربخش کالپوش، سالن کشتی در شهر و برخی روستاها ازجمله بخش کالپوش که مهد کشتی آلیش استان است، ضرورت دارد.
شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش، با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

۷۳۵۷/‏۷۴۰۸/۶۱۶۷