گردشگری و توریسم

روزه داران مهابادی ۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

حسین خضری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم روزه دار این شهرستان در ماه مبارک رمضان امسال پنج میلیارد ریال زکات فطریه خود را پرداخت کرده‌اند که برای محرومان و نیازمندان و همچنین طرح‌های عام المنفعه هزینه می شود.

وی با اشاره به اهمیت همیاری محرومان و نیازمندان در بخش‌های کمک هزینه تحصیلی، مسکن، معیشت و سایر موارد مددجویان ادامه داد: زکات فطریه توسط ۱۲۲ عامل و چهار روحانی در شهرها و روستاهای این شهرستان امسال جمع آوری شد.

خضری با اشاره به اینکه مبلغ فطریه برای هر نفر براساس قوت غالب گندم ۶۰ هزار ریال تعیین شده بود، اضافه کرد: بیشتر روزه داران مهابادی مبلغی بیشتر این میزان را به ازای هر نفر پرداخت کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد بیان کرد: پرداخت زکات فطریه واجب بوده و تنها مختص روزه داران نیست و افرادی که در ماه رمضان امسال به هر دلیل روزه نگرفته‌اند نیز مکلف به پرداخت آن هستند.

وی اظهار داشت: آن دسته از روزه دارانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه خود نشده‌اند می‌توانند از روش آنی از طریق کد #۰۴۴۱۰ *۸۸۷۷ * و شماره تلفن ثابت ۰۹۶۸۸۷۷ پرداخت یا با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۸۸۷۷ کمک‌های زکات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان خور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.

در شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد، ۹ هزار و ۲۰۹ نفر در قالب پنج هزار و ۲۰۳ خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹