گردشگری و توریسم

مرد بلژیکی و نخستین تجربه با تیم ملی

حضور سرمربی جدید تیم ملی فوتبال درحالی اتفاق می‌افتد که تیم ملی کشورمان پس از پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، به دلیل نداشتن سرمربی، ماه‌ها دربلاتکلیفی به سر می‌برد تا اینکه فدارسیون فوتبال ایران دراین زمینه به تصمیم نهایی رسید و این تیم را به مرد بلژیکی سپرد و سرانجام تیم ملی از بلاتکلیفی خارج شد.

 برنامه دیدارهای تدارکاتی برابر تیم های فوتبال سوریه و کره جنوبی از ماه‌ها قبل درتقویم فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به ثبت رسیده ویلموتس که شناختی از بازیکنان شاغل درلیگ های داخلی و لژیونرها نداشت، به ناچار بازیکنانی که «کارلوس کی روش» سرمربی سابق تیم ملی از آنان استفاده می‌کرد، به اردوی این تیم فراخواند.

مرد بلژیکی که سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، بلافاصله نخستین تمرین این تیم  را دوازدهم خرداد ماه در زمین شماره ۲ مرکز ملی فوتبال ایران برگزار و امروز (چهارشنبه) بازیکنان این تیم چهارمین و آخرین تمرین پیش از دیدار برابر سوریه را در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.

 بازی مقابل سوریه هم برای ویلموتس و هم برای ایرانیان فوتبال دوست اهمیت زیادی دارد، زیرا همگی منتظریم تغییرات در دیدگاه‌های مربی سابق و جدید تیم ملی را در مستطیل سبز به نظاره بنشینیم و نفرات را با یکدیگر مقایسه و آنها را ارزیابی کنیم.

شاید از خود بپرسید چهار جلسه تمرین و دیدار برابر سوریه برای ارزیابی عملکرد سرمربی جدید تیم ملی زود باشد و نمی‌توان دراین باره نظر قطعی و حکم صادر کرد که کاملاً درست و طبیعی است، اما بدانید ما نیز در پی آن نیستیم مرد بلژیکی را در همین نخستین بازی تیم ملی صد درصد تأیید و یا نفی کنیم.

واقعیتی که نباید از خاطر دور برد، اینکه ما درعصر ارتباطات بسر می بریم و سرمربی جدید تیم ملی نیز یک روزه و یا یک هفته‌ای برای هدایت تیم ملی کشورمان متقاعد نشده است.

ویلموتس بسیار پیش ازآنکه رسانه‌ها مطلع شوند، مذاکرات اولیه با مدیران فدراسیون فوتبال کشورمان را آغاز کرده و مدت هاست مطالعه و تحقیقات راجع به تیم ملی را انجام و نسبت به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و میزان سرمایه گذاری برای این تیم را ارزیابی کرده است.

بنابراین با این تفاسیر ارزیابی عملکرد مرد بلژیکی از همان دیدار نخست غیر منطقی نیست، بلکه بسیار اهمیت دارد و باید واقع بینانه دراین باره سخن گفت.

ورزشی **۹۱۴۴ **۱۵۵۹