گردشگری و توریسم

عضو کمیسیون آموزش مجلس: امام (ره) استقلال و هویت را به مردم برگرداند

«علیرضا سلیمی» امروز- سهشنبه- در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: امام خمینی(ره) حیات واقعی را به ملت برگرداند و نشان داد  با امید بر خدای متعال و تکیه بر قدرت ملی می توان کارهای فوق العاده ای انجام داد. درست است که ما در یک نظام استکباری توقف کرده بودیم اما امام (ره) نشان داد که می توان کاخ های سربه فلک کشیده استبداد را با دست ملت تبدیل به گلستان کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یکی از مهمترین ابعاد انقلاب امام (ره) را بحث قدرت در اسلام دانست و بیان کرد: امام (ره) نشان داد که اسلام در اداره جامعه حرف برای گفتن دارد و می توان با تکیه بر آموزه های اصیل انقلاب، کشور را اداره کرد.

سلیمی تصریح کرد: امام (ره) استقلال و هویت را به مردم ما برگرداند، زیرا که هویت ملی ما تا آن زمان مخدوش شده بود و این یکی از مهمترین اقداماتی بود که این عزیز سفر کرده انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: مشی امام راحل، مشی ویژه ای بود، زیرا که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از قدرت ها نهراسید و همین باعث بازگشت عزت ملی به مردم شد. ایشان در عین حال نشان داد که می توان حاکم بود ولی ساده زیستی را کنار نگذاشت.

سلیمی افزود: امام راحل پیوسته و تا آخر عمر مخالف اشرافی گری بود و همواره به فکر فقرا و مستضعفان بود. ایشان به هر شکل چارچوب های کهن را برهم نوردید و نشان داد که نباید اسیر این چارچوب ها بود.

وی با بیان اینکه امام (ره) در عرصه اداره کشور نیز نوآوری های ویژه ای داشت، اظهار داشت: ایشان هم در فقه نوآوری داشت و هم اینکه عارف، حکیم و فیلسوفی بزرگ بود. ایشان بر تاریخ معاصر کشور تسلط کامل داشت و سیاست ها و سیاستگذاران را نیز می شناخت و اینها بود که توانست از امام راحل یک چهره و شخصیت استثنایی خلق کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: به هر نحو امروز می بینیم هر اتفاقی در کشور می افتد با رای و نظر مردم است و خود مردم انتخاب می کنند جدای از اینکه که منتخب مردم، آیا توانسته پاداش این اعتماد مردم را بدهد یا خیر و آیا در این مسیر، درست حرکت کرده؟ و آیا به وظایفش در این زمینه به درستی عمل کرده است یا خیر، امروز همه ارکان حاکمیتی توسط خود مردم انتخاب می شوند و امری جدی است که ارمغان آن بزرگوار است.

مردم سالاری دینی یک اصل در قاموس امام (ره) بود

سلیمی یادآور شد: مردم سالاری دینی  در قاموس فرهنگ سیاسی امام راحل یک اصل بود که آن را به صورت ویژه برای مردم انعکاس داده بود.

وی با یادآوری اینکه امام (ره) رای مردم را کلیشه ای نمی دانست، تصریح کرد: ایشان برای رای مردم (اصالت) قائل بود. کسانی که تصور می کنند رای مردم کلیشه ای و نمایشی است قطعاً در اشتباه هستند و این از مشی امام (ره) به دور بود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: رای مردم و حضور آنها پای صندوق ها به هیچ عنوان نمایشی نبود، بلکه یک امر اصیل بود که خواستگاه قدرت را به هر کیفیت براساس چارچوب های مندرج در قانون اساسی تعیین می کرد.

سلیمی اضافه کرد: این مسیر نورانی که امام (ره) فراروی ما بنا نهاده باید با قدرت ادامه پیدا کند و ما امروز نیاز داریم که به مشی ایشان برگردیم چراکه اگر از سنت هایی که امام راحل برای ما به ارمغان آورده فاصله بگیریم، قطعاً با آسیب مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: سنت های امام و شیوه ایشان، بهترین الگو برای امروز و فردای ما و همچنین اداره کشور است.

سیام *۳۰۶۱*۲۰۲۱**