گردشگری و توریسم

اردکانیان:  استان های مرزی باید ویترین توسعه کشور باشند

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان عصر روز دوشنبه در نشست با استاندار و نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه استان های مرزی و اولویت قرار دادن آن برای کشور به لحاظ امنیتی، آبادی، اشتغال و تثبیت جمعیت در مناطق مرزی توجیه دارد.

* دشمن در تحریم ها، استقلال سیاسی ایران را هدف گرفته است

وزیر نیرو گفت: هدف اصلی دشمن در تحریم ها و فشارها، از بین بردن استقلال سیاسی نظام است و در این زمینه، کم هزینه ترین برای رسیدن به هدف خود، فشار اقتصادی است.

اردکانیان اظهار داشت: به همین دلیل دشمن در تحریم ها، استقلال سیاسی ایران را هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف در شرایط اقتصاد فعلی افزود: اعتقاد دارم اگر می خواهیم عادت بد مصرف کردن را در جامعه اصلاح کنیم باید از خود آغاز کنیم و در وزارت نیرو این امر از دستگاه های زیرمجموعه آغاز شده است.

اردکانیان تصریح کرد: در این زمینه برنامه های ویژه برای مدیریت مصرف ادارات دولتی در تابستان امسال داریم.

وی با اشاره به سهم بسیار زیاد سامانه های سرمایش در مصرف برق کشور گفت: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سالانه ۳۰۰ هزار کولر گازی به کشور وارد می شود که ۷۰ درصد آن استاندار نیست و این یک بد مصرفی است.

وزیر نیرو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در دهه ۹۰، کمیت و کیفیت خدمات نظام اسلامی به مردم ارتقا یافته است افزود: خدمات این دهه قابل مقایسه با دهه های پیش نیست و خدمات چندین برابر شده و تصاعدی رشد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از خدمات رسانی، افزایش رضایت مندی مردم است اما با وجود رونق و افزایش خدمات، احساس رضایت مندی درمیان مردم مناسب رشد نکرده است بنابراین باید تلاش کنیم تا احساس رضایمندی مدردم افزایش یابد.

اردکانیان به حادثه سیل امسال در کشور اشاره کرد و گفت: در این سیلاب آب آشامیدن چهار هزار روستا و برق ۲ هزار و۳۵۰ روستا قطع شد که برخی مشکلات در همان ساعات اولیه حل شد البته تلاش نیروها در این زمینه قابل تقدیر است.

وزیر نیرو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی های خراسان شمالی در برخی شاخص های توسعه گفت: یکی از مشکلات ما، نبود تابلو واحد برای توسعه است.

وی افزود: البته طرح آمایش سرزمین از چهل سال گذشته در دست پیگیری است اما هنوز نهایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید شاخص هایی برای حرکت رو به جلو داشته باشیم گفت: باید طرح آمایش سرزمین ارائه شود و نبود تابلو واحد و مورد وفاق برای آمایش سرزمین، حلقه مفقوده توسعه است، البته براساس قول سازمان برنامه و بودجه، این طرح، تابستان امسال ارائه می شود.

وزیر نیرو درباره ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: این امر اولویت کاری وزارتخانه است که تابستان امسال محقق می شود.

۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲