گردشگری و توریسم

طرح مبارزه با ملخ در استان اردبیل با موفقیت اجرا شد

به گزارش ایرنا، یحیی آذرمی روز یکشنبه در بازدید از عملیات کانون کوبی و مبارزه با ملخ در مناطق شمالی استان افزود: این آفت بومی استان شده که شامل ۲ گونه مراکشی و ایتالیایی می‌باشد و همه ساله از اول اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه می‌یابد.

وی اظهار داشت: سال گذشته زمستان ملایم و نبود برف و یخبندان باعث شد جمعیت این آفت امسال زیادتر شده و عملیات مبارزه بیش از حد انتظار طول بکشد.

او گفت: تاکنون در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار با این آفت مبارزه شده و همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا اواسط تیرماه سال جاری ادامه یافته و سطح مبارزه به بیش از ۲۵ هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی دهی کارهای انجام شده افزود: در فضای مجازی با انتشار مطالب غیرمرتبط، غیر واقعی و غیر منصفانه در مورد ملخ تلاش همکاران مظلوم واقع شد اما تیم‌های عملیاتی بدون اعتنا به اخبار و گفتمان کذب بطور شبانه روزی انجام وظیفه می کنند.

وی گفت: تا زمان از بین بردن کامل آفت ملخ از لحاظ اعتبارات و امکانات دستگاه‌های ذینفع ما را یاری کنند تا امسال نیز بدون خسارت سپری کنیم.

وی اظهار داشت: مسئولان بیشترین انرژی خود را برای مبارزه با این آفت گذاشته اند و کشاورزان و باغداران جای هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶