گردشگری و توریسم

توضیح آموزش و پرورش دهلران در خصوص برگزاری مختلط امتحانات

غلامرضا موسوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حوزه برگزاری امتحانات نهائی پایه های دوازدهم، سوم متوسطه نظری و پیش دانشگاهی با رعایت شیوه نامه مربوطه بوده و تخصیص دانش آموز و رشته به حوزه اجرا با عنایت به امکانات و شرایط و نرم صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: به همین منظور سه حوزه امتحانی به داوطلبان اختصاص داده شده که شامل یک حوزه دخترانه در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دوازدهم، یک حوزه پسرانه با رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دوازدهم و یک حوزه تجمیع شده از رشته های علوم انسانی و رشته های فنی (به علت تعداد پایین دانش آموزان) که عوامل اجرائی زن و مرد به نسبت مساوی کار برگزاری را انجام می دهند.

وی ادامه داد: سالن امتحانات ۲ درب ورودی و خروجی جداگانه داشته که هیچ گونه اختلاطی بوجود نیاورده بطوریکه پسران در نیمه اول سالن و دختران در نیمه دوم سالن برای شرکت در آزمون شرکت می کنند.

به گفته مدیر آموزش و پرورش دهلران، در خارج حوزه‌های امتحانی نیز هم سایر عوامل نظارتی و نگهبان تا خروج کامل داوطلبان از محل حضور داشته اند. 

گفتنی است برخی سایت های تلگرامی در روزهای اخیر از برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دهلران بصورت مختلط خبر داده بودند که موجب اعتراض و گلایه جمعی از خانواده های این دانش آموزان شده است.

شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام و در حدود ۲۸۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۹۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹