گردشگری و توریسم

ارائه تسهیلات سیل زدگان به بانک های عامل ابلاغ شد

حمیدرضا سهرابی روز یکشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی استان سمنان در بخشداری امیرآباد شهرستان دامغان، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، خسارت دیدگان سیلاب که جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند می‌توانند به بانک‌های عامل برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون ابلاغیه ارائه تسهیلات به بانک‌های صادرات، ملت و تجارت ابلاغ و طی یک هفته آینده ارائه تسهیلات در این بانک‌ها آغاز می‌شود.
سهرابی تصریح کرد: تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود پنج درصد و با سقف ۴۰۰ میلیون ریال ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: حوادث اخیر ناشی از سیلاب هشدار جدی برای همه مسئولان بود تا با برنامه ریزی مناسب، از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند.
سهرابی اظهار داشت: در حالی که کشور درگیر مسئله زلزله در کرمانشاه بود، بروز سیلاب دغدغه جدیدی ایجاد کرد، اما با این وجود، ایجاد رفاه برای مردم از اولویت‌های دولت است.
وی افزود: دولت با تمام امکانات در جهت کمک به سیل زدگان کشور شتافته است که با وجود حجم مشکلات، این اقدام دولت ستودنی است.
مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر، واحدهای مسکونی بسیاری از مردم دچار تخریب جزئی و کلی شده است که باید بازسازی این منازل مسکونی با حداکثر کیفیت انجام شود.

در این نشست منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان و جمعی از مسوولان استان و شهرستان دامغان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، ۱۵ شهر و ۱۷۰ روستای استان سمنان بر اثر وقوع سیلاب اوایل امسال دچار آسیب و خسارت شد، بیشترین خسارت وارده در این استان مربوط به روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی در اثر رانش زمین است که ۳۲۹ واحد تخریبی و ۳۳۰ واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
شهرستان دامغان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
۹۸۵۶/‏۶۱۰۳