گردشگری و توریسم

نماینده مجلس : پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خوشایند قدرت‌های استکباری نبود

محمدرضا تابش روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردکان افزود: بنابراین، دشمنان انقلاب از هر اهرمی برای سرکوب، براندازی و تضعیف این انقلاب استفاده کرده‌اند، جنگ و کودتا، تحریم و … نتوانست در صفوف ملت خداجوی ایران خللی به وجود آورد.

وی اضافه کرد: تحمیل جنگ دیروز و اعمال تحریم‌های امروز، برای تضعیف آرمان‌هایی است که منبعث از تعالیم نورانی اسلام علیه ظلم و بیداد، در ایران تجلی یافت و شعاع آن منطقه را درنوردید و کاخ‌های ظلم و ستم حاکمان جبارِ پشت به ملت کرده و برده مستکبران را به لرزه درآورد.

وی عنوان داشت: امام راحل روز قدس را برای قیام علیه رژیم صهیونیستی و افشای جنایات آنها بنیان نهاد؛ اما لعنت خدا بر سران مرتجع رژیم‌های دست نشانده آمریکا و مرعوب اسرائیل که در چنین روزی در عربستان گردهم آمده‌اند تا ایران را محکوم و برای طرح دعاوی خویش در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پرونده سازی کنند.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد: اگر عربستان تاکنون چنین اجلاسی را با حضور سران کشورهای اسلامی و خلیج فارس علیه رژیم صهیونیستی میزبانی کرده بود تا الان اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.

تابش تصریح کرد: ما قبل از اجلاس عربستان علی رغم بی‌مهری ها و بعضاً دشمنی برخی کشورهای منطقه اعلام کردیم برای حفظ صلح و امنیت پایدار در منطقه حاضریم پیمان عدم تعرض متقابل به کشورهای همسایه را امضا کنیم پس اگر واقعاً به فکر امنیت منطقه هستند دست برادری و اخوت ایران را بفشارید.

این نماینده استان یزد در مجلس یادآور شد: آن‌هم ایران که بیشترین نقش را در امنیت منطقه و مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده و طالبان و سایر گروه‌های تکفیری و سلفی را داشته و برای این امر هزینه داده است.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در خصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه در موضوعات ناموسی مذاکره نمی‌کنیم، عنوان کرد: توان دفاعی ما قابل مذاکره نیست، اگر این قدرت بازدارندگی دفاعی برای کشور ایجاد نشده بود مشخص نبود در تعاملات بین المللی و منطقه‌ای با چه وضعیتی روبرو بودیم.

وی یادآور شد: چه کسی مذاکرات را ترک کرد؟ مگر آمریکا از برجام خارج نشد؟ پس بهتر است به خطای شان اعتراف کنند و از تهدید دست بردارند و با موضعی برابر سیاست‌های خود را دنبال کنند و بدانند ایران کشوری مقتدر و منسجم در منطقه است که صلح و امنیت پایدار منطقه با نقش‌آفرینی موثر ایران برقرار خواهد شد.

تابش در خصوص سیاست‌های اخیر آمریکا در قبال ایران هم گفت: راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تنگ کردن حلقه محاصره اقتصادی و تسلیم بدون جنگِ ایران است، ما نیز باید در سایه وحدت بین مردم که تمهید مقدمات آن از وظایف مهم حاکمیت است بدون جنگ تحریم‌ها را لغو کنیم و کشور را از این وضعیت خارج کنیم.

نماینده اردکان در مجلس با اشاره به طرح موضوع معامله قرن از سوی رئیس جمهوری آمریکا گفت: آنچه امروز به عنوان معامله قرن از طرف آقای ترامپ مطرح شد، برای ایجاد صلح در منطقه یا رفع درگیری اسرائیل و فلسطین نیست بلکه تلاش برای ایجاد اتحادیه عربی – اسرائیلی علیه ایران و پایان دادن به سال‌ها منازعه بین فلسطین و رژیم صهیونیستی است که باید هوشیاری لازم را نسبت به این طرح داشته باشیم.

۷۵۴۴ / ‏‬ ۲۰۴۷