گردشگری و توریسم

فریاد حمایت از فلسطین در آذربایجان غربی طنین انداز شد

به گزارش ایرنا مردم غیور این استان مرزی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز و طلبه روز جمعه و همزمان با سراسر کشور در میدان‌های اصلی شهرهای ۴۲ گانه استان گردهم آمدند تا بار دیگر اتحاد و انسجام خود را به رخ جهانیان بکشند و ضمن ابراز انزجار از سیاست‌های منطقه‌ای استکبار جهانی و آتش افروزی ایادی کفر در کشورهای مسلمان، ندای حمایت از آزادی فلسطین را سر دهند.

مرزدارانی که با اقتدار چندین دهه از مرزهای سرزمین ابا و اجدادی خود و کیان اسلامی محافظت کرده‌اند، اکنون با حضور در راهپیمایی روز قدس، وفاداری خود به آرمان‌های امام خمینی (ره) را نشان می‌دهند.

مردم سلحشور و همیشه در صحنه این استان بار دیگر امروز آمدند تا با سر دادن شعارهای ضد استکباری و ضد استعماری «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» برگ زرین دیگری را در تاریخ سراسر افتخار خود بیافزایند و روز قدس بیادماندنی را به ثبت برسانند.

امروز سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان الهی بار دیگر صحنه اتحاد مردمان ترک، کرد، آشوری و ارمنی است؛ جان نثارانی که وحدت خود را در پاسداری از آرمان‌های اسلام به نمایش می‌گذارند و با سردادن شعارهای ضداستکباری، انزجار خود را از ایادی کفر و استکبار اعلام می‌کنند.

راهپیمایان با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای «ما ذوالفقار حیدریم، فداییان رهبریم»، «فلسطین فلسطین حمایتت می کنیم»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و «الله اکبر» ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، حمایت خود را از مظلومان جهان و مردم فلسطین را اعلام می‌دارند.

راهپیمایان ارومیه در میدان ولایت فقیه به عنوان محل شروع دور هم جمع شدند و پس از از طی مسیر خیابان شهید منتظری، میدان دفاع مقدس و خیابان رسالت در مصلی امام خمینی (ره) گرد هم می آیند و پس از سخنرانی «آیت الله عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری» قطعنامه این حماسه را قرائت می‌کنند.

به گزارش ایرنا حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز «حیات اسلام» نامیدند.

تا به امروز هر ساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادی خواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با ملت فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.

۹۹۱۸/‏۳۰۷۲