گردشگری و توریسم

رسیدگی به مطالبات مردم در رأس تمام امور است

به گزارش ایرنا، علی صالحی شامگاه پنجشنبه شب در نشست شورای قضایی هرمزگان اظهار داشت: تسریع در جریان دادرسی نقش مؤثری در جلب رضایت عمومی از عملکرد دستگاه قضایی دارد و هیچ دستگاهی حق ندارد موجبات اطاله دادرسی را فراهم کند.

وی یکی از شاخص های مهم در تحقق اهداف عدالت محور دستگاه قضایی را کنترل جمعیت کیفری زندان ها برشمرد و در همین راستا بر لزوم بازدید منظم، مستمر و هدفمند قضات از بازداشتگاه ها و ندامتگاه های استان تأکید کرد.

رییس شورای قضایی هرمزگان بیان کرد: حذف بسترهای جرم زا با مشارکت تمامی دستگاه های نظارتی و اجرایی، مؤلفه ای راهبردی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها محسوب می‌شود.

صالحی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۳۹۴ مقرر داشته که بازداشت زوج برای عدم پرداخت مهریه منحصر است به مواردی که زوج قادر به پرداخت مهریه باشد؛ اما از پرداخت مهریه اجتناب کند و زوجه را معطل بگذارد.

وی با تاکید بر بر لزوم بازنگری در محکومیت زندانیان ناتوان از پرداخت مهریه، افزود: با توجه به نوسات به وجود آمده در حوزه اقتصاد، تعدیل اقساط محکومان مهریه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸