گردشگری و توریسم

استاندار مازندران : رسانه ها در سیل اخیر به دور از سیاه نمایی ، مطلوب عمل کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان پنجشنبه شب در همایش رسانه و مدیریت بحران در چالوس افزود: یکی از اتفاقات خوب در بحران سیل اخیر مازندران استفاده از ظرفیت رسانه ها برای حضور پررنگ و موثر تمامی احاد جامعه و همراهی همه مردم و مسئولان برای کمک به رفع مشکلات مردم حادثه دیده بوده است.

وی ادامه داد: همدلی و فاق در سیل اخیر بین تمامی مردم و مسئولان استان و نیروهای نظامی، سپاه و بسیج نقطه عطفی در جهت آبادانی و توسعه مازندران بود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت د: در سیل اخیر رسانه های استان با بیان واقعیت ها و به دور از کم و زیاد کردن مشکلات و سیاه نمایی در حوزه های مختلف خبری و فضای مجازی حرکت کردند و مسئولان و مردم هم با بسیج تمامی امکانات استانی کاری بزرگ انجام دادند.

استاندار مازندران بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت پیشرفت استان تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید مطالبه گری خود را داشته باشند و از سوی دیگر نیز مسئولان هم بتوانند از این ظرفیت بزرگ در رفع مشکلات و توسعه به همراه فرهنگ سازی بهره برداری کنند.

وی به موضوع ایجاد منطقه آزاد در استان اشاره کرد و گفت: هر چند دستور شفاهی آن از مسئولان کشوری برای ایجاد سه منطقه در استان گرفته شده است ولی رسانه ها باید ایجاد فضای بیشتر وفاق و همدلی در تحقق آن گام بر دارند.

حسین زادگان همچنین از مصوب شدن پرداخت خسارت سیل به بخش کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پی گیری های صورت گرفته و اینکه بخش زیادی از درآمدهای مردم مازندران از کشاورزی تامین می شود این مصوبه در بحران ها آینده می تواند نقش آفرینی کند.

حسین زادگان از ایجاد هلدینگ اقتصادی با بهره گیری از سرمایه گذاران مازندرانی در آینده نزدیک خبر داد.

در پایان این مراسم از تعدادی از اصحاب رسانه تجلیل و از کتاب مبانی کاربردی کمک های امدادی هالا احمر نیز رونمایی شد.

۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴