گردشگری و توریسم

مردم آستارا آماده خلق حماسه ای وحدت آفرین

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا روز قدس موسم نمایش وحدت و اقتدار مسلمانان و موعد تبلور استقامت و همدردی است و بی تردید حضور پرشور و گسترده آحاد مردم مؤمن، روزه دار، بافرهنگ، انقلابی و سرافراز شهرستان مرزی آستارا در راهپیمایی عظیم روز قدس، مرهمی بر دردها و آلام ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین و گامی بلند در جهت خنثی سازی توطئه‌های اخیر و تحقق آرمان آزادی و رهایی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست خواهد بود.

محمد پورحنیفه از شهروندان جوان آستارا گفت: در شرایط امروز دنیای اسلام، حضور همه افراد می‌تواند در صحنه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: بیداری اسلامی نمونه‌ای از برکات روز قدس است و توان و وحدت مردم ایران اسلامی به عنوان پرچمداران حمایت از مظلومان عالم برای جهان استکبار محرز شده است.

سمانه خالدی از دانش آموزان آستارا نیز گفت: روز قدس بهانه‌ای است که مردم آزادیخواه جهان، با اعلام حمایت از مظلوم، انزجار و نفرت خود از ظالم را به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: برگزاری باشکوه روز قدس در طول حیات انقلاب، نتایج مثبتی برای نظام اسلامی و جهان اسلام به ارمغان آورده و مهم‌ترین آن اتحاد و انسجام مسلمانان است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، حضور پر رنگ مردم به ویژه جامعه علمی و فرهنگی در راهپیمایی این روز ضروری است.

حامد شیخوردی پور از ورزشکاران آستارا نیز بیان کرد: حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم، مجاهد و مظلوم فلسطین، گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر اسلام است.

وی اظهار کرد: برگزاری پرشور راهپیمایی روز قدس، تدبیر و افق دید والای امام خمینی (ره) را در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان نمایان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس نماد ظلم ستیزی امت اسلامی است خاطرنشان کرد: برگزاری راهپیمایی این روز از اهمیت ویژه ای برخودار است زیرا همواره موجب عقب نشینی رژیم صهیونیستی از هدف‌های خود شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان آستارا نیز در این خصوص گفت: تلاش دشمن این است که روز جهانی قدس در کشور اسلامی ما کم رنگ تر از سال‌های قبل برگزار شود ولی مردم ولایت مدار ایران با لبیک به فرمان امام (ره)، در حمایت از مردم مظلوم و بی گناه فلسطین، برگ زرین دیگری را بر صفحه انقلاب ثبت خواهند کرد.

سامان ساسانیان افزود: محکومیت رفتارهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، جهانی شده و همبستگی و اتحاد ملت‌های مسلمان، نیاز اساسی جهان اسلام است.

راهپیمایی روز جهانی قدس در آستارا فردا جمعه ساعت ۱۱ از مقابل سپاه آغاز خواهد شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷