گردشگری و توریسم

گزارش سیل سازمان بازرسی گلستان در حال تکمیل است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید رضا حسینی روز چهارشنبه در نشست با جامعه دانشگاهی گلستان اظهار داشت: با توجه به گزارش نهادهای علمی، اجرایی و امنیتی، پرونده سیل به دادسرا ارجاع و با رویه واحد و حضور قاضی متخصص رسیدگی به آن آغاز می شود.
وی بیان کرد: دادگستری قصد ورود به موضوع مدیریت سیل در زمان وقوع این حادثه قهری را نداشت اما برخی تعلل ها سبب شد در موج دوم سیلاب برخی مدیران را احضار کنیم که نتیجه آن جلوگیری از بروز خسارت های بیشتر در مناطق سیل زده بود.
دادستان گرگان به وضعیت غیربهداشتی و تجاوز صورت گرفته به حریم رودخانه زیارت و منطقه ناهارخوران این شهر اشاره کرد و گفت: این جاده محل نصب کافه پلاستیکی نیست و باید برای آن، محل جایگزین تعیین شود.
حجت‌الاسلام حسینی بر ضرورت تلاش برای قطع ریشه فساد در جامعه تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها تبدیل به گلوگاه‌های فساد شده‌اند که باید سرمنشا این فسادها خشکانده شود.
وی بیان کرد: با درخواست دادستانی، منابع طبیعی برای زمین‌های ملی حاشیه شهرها سند تهیه کرده که این کار می تواند از بروز زمین خواری جلوگیری کند.
دادستان گرگان افزود: منابع طبیعی برای ۵۰ هکتار از اراضی پلاک ۱۲ ناهارخوران و صیاد شیرازی سند دریافت کرده و دیگر کسی نمیتواند با ادعای مالکیت، این زمین ها را تصاحب کرده و زمین خواری کند.
۷۳۳۳/۳۰۹۱