گردشگری و توریسم

آزادی اندیشه، فرهنگ و استقلال نشانگرعظمت یک ملت است

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران، افزود: وسعت و عظمت هر کشوری به وسعت ذهن، اندیشه ها و قلمرو تفکر و دانش زنان و مردان کشور است.

وی اظهارداشت: امروز دانشجویان نماد تفکر نوین جامه و پرچم داران علم، فرهنگ و اندیشه هستند و با حضور جوانان کشورمان بزرگ، پیشرفته، مرتفع مقتدر می شود و جایگاه تمدنی خود را در عصر جدید باز می یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: موقعیتی که دانشجویان در آن قرار دارند برای آینده ایران بسیار حساس است و ما می خواهیم به برکت انقلاب و رهبری های رهبری حکیم، ژرف اندیش و بلند نگر عصر طلایی جهان اسلام را احیا کنیم.

سلامی گفت: پیش از رنسانس به ایران و اسلام لقب عصر طلایی داده اند و ایران مهد تمدن بشری و نقطه کانونی تولید علم فرهنگ صنعت و ادبیات بوده است. حتی نهضت علم در اروپا مدیون دانشمندان مسلمان است.

وی اضافه کرد: دانشمندان بزرگی مثل خوارزمی در جبر زبان زد بود. همچنین ابو ریحان بیرونی، خواجه نصیر طوسی هر یک از این دانشمندان قوانین نیوتون در حرکت را کشف کرده بودند.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: ۱۴ کتاب ابن سینا در پزشکی ۷۰۰ سال در دانشگاه های خارجی تدریس می شد که بخشی از سیمای تمدن اسلام و ایران در عصر طلایی بود و انقلاب اسلامی احیا گر عصر طلایی در دوره جدید است.

سلامی بیان کرد: ایران در این ۴۰ سال تاریخ سختی را پشت سر گذاشته است، چون که قدرتهای بزرگ نمی پذیرفتند که تمدنی مثل اسلام در دنیا حاکم شود زیراکه هندسه قدرت تغییر می کرد و نظم ساخته قدرت ها فرو می پاشید. زیرا پیام انقلاب آزادی، عدالت، کرامت انسان و استقلال بود که با فطرت جهانیان سازگار است.

وی با بیان اینکه با این تفکر انقلاب مرزها را درمی نوردید، اظهارکرد: بنابراین از همان ابتدا غربی ها صف آرایی کردند و ما در این ۴۰ سال این صف آرایی را دیده ایم و با آنها برای احیای عزت اسلام دست و پنجه نرم کرده و جنگیده ایم تا مستشاران آمریکایی سرنوشت ایران را تعیین نکنند.

سلامی عنوان کرد: جنگ ما با غربی ها بر سر مدل بود زیرا غربی ها می خواستند مدل مستقل اسلامی شکل نگیرد و مفاهیم انقلاب به الگو و مصداق تبدیل نشود. آنها دانشمندان را در خیابان ها ترور می کردند زیرا این نظام و ملت بر اثر ذهن جوانان بزرگ شده و از مدار مهار آنها می گریزد و تبدیل به یک قدرت می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما جنگ های بزرگی داشتیم اما پیش رفتیم و به دستاوردهای بزرگی رسیدیم، گفت: همه تصور ما در گذشته از ماهواره و مدار یک تصویر مختصر بود، اما امروز ماهواره و وسیله پرتاب آن را میسازیم.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: بر این اساس تست های متعددی انجام شد تا اینکه حدود ۱۲ سال پیش با فناوری آن زمان این اتفاق افتاد و یک صفحه معادل یک سوم یک ناو هواپیمابر هدف قرار گرفت و ما به داستان ناوها پایان دادیم.

سلامی با بیان اینکه در دفاع مقدس در حالی که در تحریم جهانی بودیم، پیش رفتیم، گفت: امروز رادار، بالگرد و اورانیوم غنی شده می سازیم و هیچکس نمی تواند ما را متوقف کند و این محصول حاصل خورشید ولایت بر این سرزمین است.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: زمانی می‌خواستیم موشک بسازیم و رهبری دستور دادند با دقت بسیار بالا باشد. از موشکی با دقت ۳۰ متری به رهبری گزارش شد و ایشان گفتند زیاد است و پیشرفت کردیم و به دقت ۱۰۰ رسیدیم که این افق ها توسط رهبری گشوده شد و جوانان این مسیر را پیمودند.

وی ادامه داد: امروز ما یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیریم زیرا همه سناریوها را تجربه کردیم و دشمن فشار حداکثری با تمام ارکان قدرت در حوزه اقتصاد، عملیات روانی و فضای مجازی بر کشور وارد می کند، اما ملت ایران ایستاده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز می بینیم که توانسته ایم با اقتدار فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و به ظرفیت روانی دشمن خاتمه دهیم. همچنین شاهد افول و سقوط مقامات دشمن هستیم، زیرا ما امروز به فراتر از وسعت مرزهایمان قوی بوده و موازنه تاثیر ساخته ایم.

سلامی تصریح کرد: این مساله برای ایران یک قدرت جهانی و منطقه ای ساخته است. به همین دلیل هرچه دشمن تهدید می کند مردم آرام تر هستند.

شبد**دانام **۹۴۶۵**۱۱۰۸