گردشگری و توریسم

افزون بر 58 هزار تن انواع آبزیان از هرمزگان به خارج صادر شد

محسن یکتا پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات آبزیان این استان در سال 97  در همسنجی با سال قبل آن افزون بر 39 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: دربین آبزیان، ماهیان یال اسبی با 31 هزار و 30 تن و میگوی پرورشی با 16هزار و 300 تن بیشترین صادرات آبزیان در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار داشت: عمده صادرات آبزیان به کشورهای امارات متحده عربی ، عمان ، قطر، رسیلانکا، تایلند، تایوان، کره جنوبی، ویتنام،اکراین، انگلستان و فرانسه انجام شده است.

یکتا پور تصریح کرد: توسعه صادرات یکی از ظرفیت های مهم دربخش شیلات بوده که درهمین راستا شیلات استان  استقبال وهمکاری خود را از سرمایه گذران بخش خصوصی در حوزه صید وصیادی آبزی پروری و عمل آوری آبزیان اعلام کرده است.

وی صادرات ماهیان غیر خوراکی درایران را یکی از روش های مهم برای ارز آوری به کشور دانست و یادآور شد: در همین زمینه روش های  رقابتی کردن محصولات، افزایش تولید، افزایش ارزش افزوده برای شرکت در بازارهای جهانی و همچنین افزایش اشتغال و توسعه کشور از مزیت های صادرات است.

با حمایت های مداوم دولت تدبیر وامید و شیلات ایران، استان هرمزگان در تولید آبزی، صادرات ، صید و صیادی جایگاهی برتر را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

6048