گردشگری و توریسم

مردم سیستان و بلوچستان نخستین شب قدر را احیا گرفتند

به گزارش ایرنا مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان در نخستین شب قدر سراسر شور و هیجان و فریاد الغوث الغوث خلصنا من النار یارب بود.

مردم خداجوی شهرها و روستاهای مختلف این استان از ساعات اولیه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا و صرف افطاری از هر کوچه و خیابان راهی مساجد و حسینیه ها شده تا با خواندن آیاتی از کلام الله مجید و ذکر یا رب یا رب با معبود خویش به راز و نیاز بنشینند.

مردم مومن و روزه دار زاهدان نیز به همین مناسبت علاوه بر حضور در مساجد و حسینیه ها در آیین ویژه ای در مصلای قدس این شهر شرکت کرده و با خواندن دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی از برکات و نعمات این ماه پر برکت توشه برگرفتند.

ذکر مصائب اهل بیت و مناقب امیرمومنان حضرت علی (ع) از سوی علما و روحانیون و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شور و حال خاصی به احیاء شب قدر داده بود.

تقارن نخستین شب قدر با سالروز آزاد سازی خرمشهر سبب شد تا مردم شهید پرور زاهدان یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی بدارند.

فریاد الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب از هر مسجد و حسینیه ای در فضای زاهدان طنین انداز شده و روح معنوی خاصی به این شهر و مردم آن بخشیده بود، براساس روایات معتبر، قرآن کریم در یکی از شب های قدر ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ رمضان بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد. شبی که امیر مومنان علی مرتضی (ع) و وصی پیامبر (ص) بدست شقی ترین آدم روی زمین یعنی عبدالرحمان ابن ملجم مرادی ضربت خوردند و در شب ۲۱ رمضان به فیض شهادت نائل آمدند، در این شب تقدیر زندگی یک سال آینده انسان رقم می خورد.

۶۰۸۱