گردشگری و توریسم

امام جمعه نجف: عراق محل بازگشت آمریکا یا حمله به ایران نخواهد بود

«سید صدرالدین القبانچی» خطیب جمعه نجف اشرف گفت: خبرهایی مبنی بر اعزام دوباره نیروهای آمریکایی به عراق منتشر شده است و ما تاکید می کنیم که عراق، دیگر جایی برای بازگشت اشغالگران آمریکایی نیست.

وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه ایران در منطقه، این مواضع ضد ایرانی را به علت حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین دانست و گفت: عراق از حقوق ایران در داشتن انرژی هسته ای حمایت می کند و محلی برای تعدی به ایران نخواهد بود.

القبانچی همچنین با استقبال از سفر روز شنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به بغداد، از تلاش های دولت عراق برای کاهش تنش در منطقه حمایت کرد.

وی گفت: ما همچنین از وساطت عراق میان ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها استقبال می کنیم و بغداد می تواند در این زمینه نقش ایفا کند و مانع درگیری در منطقه شود.

خطیب جمعه نجف اشرف، فشارهای آمریکا را غیرقانونی و دخالتی آشکار در امور داخلی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، تنها با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و آن را محکوم کرد.

این موضع مرجعیت و روحانیت عراق در حالی اعلام می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد قصد دارد یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه بفرستد که هدف از اعزام آنها «عمدتاً حفاظتی» است.

رویترز به نقل از دو منبعی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که این نیروها به تقویت اقدامات دفاعی آمریکا در منطقه کمک می کنند.

سی.ان.ان نیز ساعاتی پیش به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که ترامپ با اعزام تجهیزات و نیروهای نظامی بیشتر به خاورمیانه موافقت کرده است.

این تجهیزات شامل باتری های سامانه موشکی پاتریوت، هواپیمای شناسایی و نیروهای ضروری برای ایجاد بازدارندگی در مقابل آن چیزی است که پنتاگون «تهدید فزاینده ایران» می نامد.

شبک **۹۲۴۱**۱۳۹۲