گردشگری و توریسم

سیستان و بلوچستان می تواند آینده خوبی برای کشور و حتی دنیا رقم بزند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علی زینی وند در نشست با فعالان گردشگری استان در سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: موضوع گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار است به همین سبب باید تصویر سازی مناسبی از سیستان و بلوچستان صورت گیرد.
وی گفت: تصویر بیرونی این استان و تصوری که مردم ایران و حتی دنیا از سیستان و بلوچستان دارند بسیار متفاوت از آنچه که در واقع مشاهده می شود، است و این استان در این زمینه بسیار مظلوم واقع شده در حالی که رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه ها و ظرفیت های آن داشته باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ثبات شغلی، ثروت زایی و شغل افزایی در حوزه صنعت گردشگری زیاد و تنها صنعتی است که ورود به آن ریسک ندارد.
وی بیان کرد: ماهیت مشاغل سنتی در دنیا دگرگون شده و به گفته کارشناسان 80 درصد در حال از بین رفتن هستند اما سیستان و بلوچستان با ظرفیت های فراوانش از هر نقطه ای می تواند برای ایران و حتی دنیا آینده خوبی را رقم بزند.
زینی وند خاطرنشان کرد: با دستگاه هایی که همکاری های لازم را ندارند و کوتاهی می کنند برخورد قاطع صورت می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سفری که با استاندار به تهران داشتیم در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیشنهاد شد که با دستور به فرمانداران و دهیاران در هر روستا یک اقامتگاه بومگردی ایجاد شود.
علیرضا جلالزایی افزود: اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته و بومگردی های زیادی ایجاد شده و معاونت گردشگری نیز اقداماتی انجام داد که به توسعه گردشگری کمک زیادی کرده است.
وی گفت: امسال 19 اقامتگاه بومگردی مجوز دریافت کرده اند و 100 متقاضی دیگر نیز در نوبت انجام مراحل صدور مجوز هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بیان کرد: باید با وحدت رویه و اتحاد و همدلی به سمت و سویی برویم که شاهد توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار باشیم.
وی افزود: امسال برای اولین بار ظرفیت های گردشگری استان با 60 نفر گردشگر خارجی در تورین ایتالیا معرفی شد.
جلالزایی ادامه داد: در سال گذشته 30 رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی در سطح سیستان و بلوچستان و نیز نمایشگاه صنایع دستی ملی در استان برگزار شد.
وی گفت: در بحث آموزش در حوزه ‌های گردشگری نیز 50 دوره با 2 هزار ساعت برگزار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان استاندارد سازی تاسیسات گردشگری در سال 97، تعریف 6مسیر گردشگری جدید در استان و افزایش ضریب اشغال هتل ها در زاهدان را از دستاوردهای حوزه گردشگری در سال 97 عنوان کرد.
9923 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


بومگردي