گردشگری و توریسم

زیرساخت های گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال تکمیل می شود

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شایقی روز یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی طرح سنگفرش معابر تفرجگاه اندبیل خلخال افزود: این پروژه از سال گذشته آغاز و با بارش نخستین برف پاییزی تعطیل شد.
وی گفت: با مساعد شدن شرایط جوی منطقه عملیات اجرایی طرح سنگفرش مسیر پیاده روی این تفرجگاه به طول 220 متر و عرض 16 متر آغاز و برای تکمیل زیرساخت های گردشگری مورد نظر تا قبل از آغاز سفرهای تابستانی تلاش خواهد شد.
شایقی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال در سال های گذشته نیز اعتبارات قابل توجهی را برای ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله احداث آلاچیق و کمپ های اقامت موقت گردشگران هزینه کرده، اظهار داشت: در سال گذشته با توجه ویژه فرماندار خلخال اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان برای ادامه طرح های زیرساختی و تکمیل آنها در این منطقه نمونه گردشگری تامین شد.
تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال با برخورداری از جاذبه های زیبای طبیعی ، چشمه پرآب و جنگل های قد کوتاه بنه و ارس از جمله مناطق نمونه و قطب های گردشگری استان اردبیل می باشد.
علاوه بر زیرساخت های گردشگری ایجاد شده از سوی اداره میراث فرهنگی خلخال در این منطقه ، کار احداث و راه اندازی تجهیزات تله سیژ این تفرجگاه نیز در دستور کار سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل قرار گرفته است.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


شايقي


خلخال