گردشگری و توریسم

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در گردشگری

به گزارش ایرنا، مجید نظری دهکردی روز پنجشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش گردشگری می تواند باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان شود از این رو باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.
وی افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه اعضای کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در پاسخ استعلام ها و صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه گذاری بخش های مختلف به خصوص حوزه گردشگری سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
نظری دهکردی تصریح کرد: ارائه تسهیلات، پرداخت وام ارزان قیمت و فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری از مهمترین برنامه های چهارمحال و بختیاری در راستای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اشتغال در حوزه گردشگری با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی صورت می گیرد.
مهرداد جوادی تاکید کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران حوزه های مختلف مرتبط با این اداره کل به ویژه در حوزه گردشگری رایزنی های فراوانی با مسئولان ملی انجام داده است.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به یکی از مهمترین مقصد های گردشگری برای توریست های داخلی و خارجی تبدیل شده است.
جوادی تصریح کرد: هدایت سرریز گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان های اصفهان و خوزستان و جذب آن در جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در معرفی هر چه بهتر این استان دارد.
وی اظهار داشت: برای تسریع در روند توسعه برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به خصوص حوزه گردشگری همکاری تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استان نیاز است.
به گزارش ایرنا، در این نشست کلیات اجرای مجتمع گردشگری قزل حصار شهرکیان شهرستان شهرکرد با سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شد.
با اجرای این طرح در زمینی به مساحت 16 هزار و 366 متر مربع زمینه اشتغال 61 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.
با بهره برداری از مجتمع گردشگری قزل حصار شهرکیان سالانه 26 هزار و 200 نفر از ظرفیت های گردشگری منطقه بهره مند خواهند شد.
همچنین کلیات اجرایی طرح بوم گردی باباحیدر شهرستان فارسان به بررسی میدانی تعدادی از اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری موکول شد.
7362/2097

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


سرمايه گذاري


چهارمحال و بختياري