گردشگری و توریسم

پنجاه بدر قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدیه سادات قافله باشی در خصوص این آئین سنتی خاص قزوینی ها گفت: یکی از کهن ترین مراسم آیینی کشور با عنوان پنجاه بدر هرساله در پنجاهمین روز از فصل بهار در قزوین انجام می شود.
وی تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم با حضور حوزه ها و سازمان های نقش آفرین انجام شده و مجموعه مدیریت شهری آمادگی کامل برای برپایی این آیین کهن و دینی را دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این مناسبت که به عنوان یک آیین بومی توسط شهروندان قزوینی برگزار می شود، برنامه ای منحصر به فرد در کشور بوده و از گذشته های دور با هدف طلب باران و شکرگزاری توسط مردم شهر قزوین مرسوم بوده است.
قافله باشی تصریح کرد: این مراسم در مصلای شهر قزوین واقع در میان باغستان های سنتی قزوین برگزار می شود که امسال به دلیل تقارن ایام ماه مبارک رمضان با این رویداد آیینی انتظار استقبال بیشتری از سوی مردم متدین قزوین می رود.
وی افزود: برای رفاه حال همشهریان که در این آئین سنتی شرکت می کنند، روکش و لکه گیری آسفالت، علف کنی و پیرایش فضای سبز ، پاکسازی و شستشوی معابر، آماده سازی باغات پیرامونی مصلی، رنگ آمیزی سرعت کاهها و نصب تابلوهای ترافیکی، آماده سازی تجهیزات برگزاری مراسم، نصب المان و بنرهای مناسبتی و هماهنگی با نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت حفظ نظم و امنیت توسط شورا و شهرداری انجام شده است.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


پنجاه بدر


فهرست ملي