گردشگری و توریسم

روز اسناد ملی در تبریز گرامی داشته شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیر مرکز اسناد شمال غرب کشور در این مراسم با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اسناد، بر ضرورت سپردن اسناد و کتاب های با ارزش و قدیمی به اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب تاکید کرد و گفت: سازمان اسناد ملی همواره در راستای حفظ و نگهداری اسناد استان می کوشد.
محمدحسین آل هاشم افزود: تلاش می کنیم تا با نگهداری این اسناد نسل های آینده از آنها استفاده کرده و بیشتر با هویت خود آشنا شوند.
محمد علی نژادساریخانی استاندار پیشین آذربایجان شرقی در خصوص سند و ارزش آن و نقل خاطرات و تجربیات از دوران استانداری­شان صحبت کرد.
حمید صبری استاد ارتباطات نیز در خصوص کتاب دایره المعارف روابط عمومی ایران که نامزد دریافت بهترین کتاب سال دنیا در حوزه روابط عمومی است، توضیح داد.
همچنین عبد یزدانی از پیشگامان و تاثیرگذاران انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب «اعدامم کنید» خاطراتی از دوران مبارزاتش بیان کرد.
کریم ارسلانی فعال حوزه مذهبی و فرهنگی نیز اهمیت و ارزش سند را بسیار بالا دانست و نشر اسناد و ایجاد آرشیو شفاهی را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 میلیون سند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 2 میلیون سند فهرست نویسی شده است.
سازمان اسناد ملی تا سال ۱۳۷۱ فقط در تهران فعالیت داشت اما از هشتم شهریور همین سال، مدیریت مناطق اسناد ملی در دستور کار قرار گرفته و نخستین دفاتر منطقه ای سازمان اسناد ملی در غرب (همدان) و شمال غرب (تبریز) تشکیل شد.
مرکز اسناد ملی شمال غرب یکی از اصلی ترین منابع پژوهشی مورخان، محققان و نیز پایان نامه های تحصیلات تکمیلی است.
17 اردیبهشت به‌عنوان روز اسناد ملی در ایران نام‌گذاری شده است.
6132/3071

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث مكتوب


روز اسناد


شمال غرب