اماکن دیدنی ایران

سازمان میراث فرهنگی مکلف به تدوین دستورالعمل‌های لازم برای نگهداری اماکن تاریخی شد


چارتر

نمایندگان مجلس سازمان میراث فرهنگی را مکلف به تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی کردند.

ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ماده ۲ طرح حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی فرهنگی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند، براساس این ماده به منظور حمایت از مرمت و احیای بافتهای تاریخی فرهنگی سازمان مکلف است:

الف- با همکاری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی فرهنگی کلیه شهرها و روستاهای تاریخی اقدام کنند.

ب- با همکاری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی، کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه چارچوب طرح‌های ویژه حفاظت و احیای بافتهای تاریخی و فرهنگی از جمله تعیین جرایم با رویکرد صیانت از ارزشهای تاریخی و فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده‌ها اقدام کنند.

پ- ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون دستور العملهای مورد نیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافتهای تاریخی و فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی را تهیه و ابلاغ کنند.

انتهای پیام