گردشگری و توریسم

ذوالقدر: خلیج فارس دارای ظرفیت بالای گردشگری است

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، سیده فاطمه ذوالقدر عصر امروز شنبه در سیزدهمین همایش ملی علمی – فرهنگی خلیج فارس اظهار داشت: ایران نسبت به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه گردشگری دارای کمبودهای بسیاری است.
وی با اشاره به اینکه استان های جنوبی مانند هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان از محروم ترین استان های کشور هستند، افزود: شهرهای حاشیه ای خلیج فارس و جزایر ایران از نظر امکانات گردشگری با کشورهای آن سوی خلیج فارس فاصله زیادی دارند در حالی که این مناطق سرشار از ظرفیت های گردشگری هستند و استفاده از آن ها نیازمند توجه است.
ذوالقدر گفت: اهمیت خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز به عنوان سرمایه ملی از نظر ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نیازمند توجه ویژه است.
عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان افزود: خلیج فارس از آنِ ایران و مردم ایران است و دولت و مجلس باید با کمک و همفکری با پژوهشگران توجه بیشتری به این منطقه داشته و خلاء های موجود را برطرف سازند.

** آمادگی مردم ایران برای دفاع از خلیج فارس
حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس نیز در ادامه این همایش با اشاره به سابقه تاریخی اطلاق نام خلیج فارس به این منطقه در اسناد و مدارک موجود، عنوان کرد: برخی کشورهای عربی در سال های اخیر به دنبال تغییر نام خلیج فارس برآمدند در حالی که خیزش عظیمی از سوی مردم ایران صورت گرفت تا جایی که افرادی که این الفاظ بر زبانشان جاری شده بوده عقب نشینی کردند.
وی افزود: خلیج فارس موقعیت خاص استراتژیک خاصی دارد و از سویی کشورهای کوچک در آن سوی خلیج فارس واقع شده اند که به قدرت خارجی اتکا دارند.
به گفته این نماینده مجلس، کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس به دلیل ناتوانی در ورود به مناسبات سیاسی مانند ماجرای فلسطین به دنبال آدرس غلط دادن به مردم خود هستند اما مردم این کشورها واکنشی از خود در برابر اطلاق نام جعلی به خلیج فارس نشان نداده اند.
حجت الاسلام شیخ اظهار داشت: مردم ایران در برابر خلیج فارس کوتاه نیامده و نسبت به آن تعصب دارند. ایران آماده بروز هر نوع واکنش از خود است.
سیزدهمین همایش ملی علمی – فرهنگی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در پایان این مراسم نیز از پژوهشگران حوزه خلیج فارس تقدیر و از کتاب خلیج فارس رونمایی شد.

**9283**1601**

انتهای پیام /*


علمي آموزشي


خليج فارس


نماينده مجلس


فاطمه ذوالقدر