گردشگری و توریسم

سارقان درب های قلعه سورک چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی مقدم روز چهارشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بدنبال دریافت خبری از سوی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنی بر سرقت 4 باب درب آلومینیومی قلعه تاریخی سورک، بلافاصله واحد تجسس و اطلاعات یگان به محل اعزام شد.
وی افزود: در یک بررسی میدانی و محرز شدن سرقت 4 درب آلومینیومی و وجود آثار و علایم به جا مانده در محل سرقت از جمله جای کفش ، عملیات تحقیق و تجسس از افراد محلی آغاز شد.
محمدی مقدم تصریح کرد: با معرفی فردی با هویت معلوم در محل قلعه ، در شب سرقت و گرفتن شماره آن از منابع محلی، در تماس کارشناسان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری این فرد خاطی شناسایی شد.
وی یادآور شد: پس از مشخص شدن محل اختفای درب ها در روستای دهنو سفیددشت و فروش به شخص دیگر، با کسب دستور مقام قضایی 4 درب آلومینیومی سرقت شده کشف و ضبط و به همراه متهمان به مقام قضایی تحویل شدند.
به گزارش ایرنا، قلعه سورک را نصیرخان ملقب به سردار جنگ حدود 100 سال بنا کرد و بنای قلعه شامل ساختمان اصلی با دو طبقه زیرزمین و همکف، ابنیه جانبی شمال و جنوب آن، ورودی هشتی شکل و حمام کوچک بوده و مصالح آن از خشت و نمای آن از آجر است.
این قلعه در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد واقع شده است.
قلعه سورک 22 تیر 1376 با شماره ثبت 1898 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.
7362/2097

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


سورك


چهارمحال و بختياري