گردشگری و توریسم

فرماندار: از فرصت پیک دوم سفرها به همدان استفاده شود

به گزارش ایرنا حسین افشاری روز دوشنبه در جلسه اعضای کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستان همدان اظهار داشت: همدان تبدیل به مقصد گردشگری شده و بهار و تابستان زیبایی این استان را دو چندان کرده است و از فرصت پیش رو نهایت بهره برداری را باید کرد.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز به دلیل بارش برف و باران اهداف گردشگری آنگونه که پیش بینی شده بود، محقق نشد و بسیاری از مسافران براساس هشدارهای ستاد بحران کشور از سفر به همدان منصرف شدند که امیدواریم این نقیصه در پیک دوم گردشگری جبران می شود.
افشاری با اشاره به تاثیر افزایش گردشگر بر رونق اقتصادی و اشتغال همدان افزود: به برکت رویداد جهانی همدان 2018 شاخص های میزبانی در دیار هگمتانه بهبود یافته و همدان همتراز شهرهای بزرگ گردشگری کشور قرار دارد.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: رفتار محبت آمیز با مسافران، مهمان نوازی و رعایت عدالت و انصاف در بین کسبه و بازاریان و خدمات رسانی بهینه از شاخص های مهم مناطق گردشگری است که در ایام نوروز شاهد آن بودیم.

** آیین «سرزه» شایسته ثبت ملی
بخشدار شراء نیز در این جلسه به معرفی آیین شکرگزاری آب در روستای هیزج اشاره کرد و گفت: این آیین که «سرزه» نام دارد هرسال در آخرین جمعه اردیبهشت ماه در این روستا برگزار می شود.
علی مولایی اظهار داشت: چشمه ای در دل کوه های این روستا از دیرباز جاری بوده که آبادانی و سرسبزی روستای هیزج مدیون این آب همیشه روان است.
وی اضافه کرد: در آیین «سرزه» پخت آش های محلی به ویژه شیربرنج مرسوم است و طرفداران بسیاری از سراسر کشور دارد.
بخشدار شراء با تاکید بر دیرینگی و تکرار این آیین و تبدیل شدن به یک فرهنگ بومی، خواستار ثبت ملی «سرزه» در فهرست آثار معنوی شد و گفت: شهرت این آیین در کنار جلوه های بی بدیل و چشم انداز زیبا از طبیعت می تواند این روستا را به منطقه ای گردشگری تبدیل کند.
استان همدان دارای یک هزار و 800 اثر تاریخی، سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده بود و در نوروز امسال یک میلیون و 300 هزار مسافر به همدان سفر و از جاذبه های این شهر تاریخی دیدن کردند.
7527/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


فرماندار همدان


پيك سفرها