گردشگری و توریسم

یک میلیون و 60 هزار گردشگر به استان مرکزی وارد شدند

به گزارش ایرنا، « علیرضا ایزدی» عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 470 هزار نفر در این مدت از اماکن گردشگری استان مرکزی بازدید کردند که حضور این افراد در اماکن گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: 270 هزار نفر در طرح نوروزی امسال در مراکز اقامتی استان مرکزی اسکان یافتند که تعداد این افراد نسبت به مدت مشابه پارسال، هشت درصد افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ابزار و اقلام تبلیغاتی، ایجاد نوروزگاه ها و آشنایی گردشگران با ظرفیت های گردشگری استان در طرح نوروز امسال افزایش ماندگاری مسافران را در این مدت در استان به همراه داشت.
ایزدی رونمایی از 10 تمبر با همکاری اداره پست استان مرکزی را از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان عنوان کرد و افزود: تمبر تالاب میقان در تهران و تمبر بیل‌گردانی در نیمور شهرستان محلات رونمایی شد و امید است با حضور جدی در نمایشگاه‌ها و بهره گیری از توان بخش خصوصی زمینه افزایش گردشگر در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی در ارایه رویدادهای مختلف و تصویری مناسب از استان مرکزی می توان زمینه جلب و جذب گردشگر را فراهم کرد.
استان مرکزی 2 هزار جاذبه تاریخی و گردشگری دارد که تاکنون 850 مورد از آنها در آثار ملی به ثبت رسیده است.
1955/3075

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


نشست خبري


استان مركزي