گردشگری و توریسم

طرح پلاژ بانوان در کنارک آماده واگذاری به سرمایه گذار است

به گزارش ایرنا علیرضا جلالزایی روز شنبه در دیدار با سرمایه گذاران و فعالان گردشگری کنارک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود جاذبه های منحصر بفرد در این شهرستان اعتبار ویژه ای به بخش صنایع دستی و گردشگری منطقه اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: به منظور تسهیل اسکان گردشگران در سواحل کنارک بزودی ساخت یک هتل در این شهرستان توسط بخش خصوصی آغار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت ساحل گوردیم و چشمه شورعین کنارک در فهرست آثار ملی کشور افزود: قایق های تفریحی برای جابجایی گردشگران در مسیر بندر پزم تیاب تا دماغه راشدی و روستای نمونه گردشگری گوردیم راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین به منظور ایجاد اشتغال برای بانوان صنعتگر شهرستان کنارک باید بازارچه های صنایع دستی در کنار جاذبه های گردشگری این شهرستان ایجاد شود.
جلالزایی از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ساخت مجتمع گردشگری در روستای درک این شهرستان خبر داد و گفت: بزودی به منظور توانمندسازی جوامع محلی در خصوص ایجاد بومگردی، فروشگاه های صنایع دستی و کلاس های آموزشی برگزار می شود.
وی افزود: به منظور محقق شدن شعار رفاه گردشگران و درآمدزایی بومیان در ایام نوروز مجوز فعالیت به بیش از صدها خانه محلی و بومگردی در شهرستان کنارک بصورت موقت داده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی دارد به تمام افرادی که قصد راه اندازی واحدهای بومگردی را دارند، تسهیلات با بهره کم پرداخت کند.
9923**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


سرمايه گذاري


كتارك